Statcounter

maanantai 9. maaliskuuta 2009

38,7°C

Tiistaina Haikon kartanossa harjoitin kai liikuntaa vähän liikaa. Aamulla juoksin, pyöräilin, nyrkkeilin ja uin. Illalla juoksun, pyöräilyn ja nyrkkeilyn lisäksi uin jopa 2 tuntia. Seuraavana yönä vapisin kylmyyttä. Tulkitsin vapinan niin, että huoneet ovat varmasti tarpeettoman kylmiä.

Keskiviikkona, torstaina ja perjantaina oli olo jo kovin nuhruinen. Nämä päivät olivat myös varsin pitkiä, koska ohjelma alkoi Järvenpäässä varhain aamulla ja loppui vasta illalla. Asuin yöt kuitenkin kotona Helsingissä, koska en halunnut maksattaa seurakunnalla majoitusta ja aamupalaa. Perjantaina posket olivat todella punaiset. Vaimo käski mitata kuumeen, mutta en kuitenkaan ottanut vielä kuumemittaria kainaloon. Minulla oli velvollisuuksiakin perjantai-illaksi: Kirjoitin yömyöhään kolme artikkelia Venäjän kauppatie –lehteä varten. Yksi artikkeli käsitteli Venäjän kansantaloutta ja kuluttajien ostovoimaa tämän laman aikana. Toinen käsitteli naisten asemaa yrityksissä. Kolmas artikkeli perustui suomalaisen palkitun tutkijan haastatteluun.

Lauantaina olivat vuorossa kahdet hautajaiset ja kahdet muistotilaisuudet. Lähdin kotoa jo ennen kello 8 aamulla. Tiesin jo siinä vaiheessa, että en ole terve. Helsingistä piti ajaa vähän reilu tunnin verran Pohjaan hautajaisiin ja tilaisuuksien jälkeen takaisin Helsinkiin. Matkanteko ei maistunut kuumeessa. Kotona tuli ilmi, että kuumetta oli 38,7°C. Minä koen suurta häpeää sairastaa ja jättää työtehtäviä väliin kuumeen tähden. Kanttori Kaija Kalliomäki rohkaisi reilusti, että pyydän sijaisen naistenpäivän jumalanpalvelukseen. Löysin lopulta Karjaalta pastorin: Risto Räty toimitti jumalanpalveluksemme Pohjassa ja jatkoi sen jälkeen Karjaalle.

Minä oleilin kotona hiessä ja kuumeessa. Ehkä on hyvä edes naistenpäivää varten kuunnella naisten käytännöllistä järkeä ja jäädä kotiin kuumeessa. Minulla on kai tarpeettoman periaatteellinen mieli tällaisissa asioissa ja olen valmis kärsimään pienet kuumeet työssäkin, jos kuume ei ole mitenkään muihin tarttuvaa.

Tänään maanantaina olen saanut hovioikeudesta vastauspyynnön, mutta tiedot ovat valitettavasti niin salaiset, että en voi kertoa asiasta enempää. Papereissa oli kovasti punaista joka puolella. Ihan hyvältä asia näyttää minun puolestani. Haluaisin jo heti kirjoittaa vastausta, mutta kuumeessa on vaikea keskittyä huolella. Huomenna olen joka tapauksessa terve, sillä huomenna pitää olla töissä. Silloin mm. alustan lähetyspiirissä Koraanin Jeesus-kuvasta. Olen joskus kymmenen vuotta sitten lukenut parikin kertaa Koraanin läpi ja esitellyt aihetta. Nyt pitäisi kerrata Koraanista mainitut kohdat, mutta teen sen vasta iltamyöhään, jos olo on parempi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti