perjantai 30. heinäkuuta 2010

Arvoisa Viron sisäministeriö ja Kapo!

TO: sirje.magus@siseministeerium.ee, karola.tonov@siseministeerium.ee, maila.sass@siseministeerium.ee, kapo@kapo.ee,korrapidaja@kapo.ee

Arvoisa Viron sisäministeriö ja Kapo!

Asia: Maahantulokielto

Koen loukkaavaksi Viron sisäministeriön maahantulokiellon minulle, jolla ei ole ollut edes mitään aikomustakaan saapua Viroon. Hoidan virkavelvollisuuksiani Suomessa.

Maahantulokielto on myös loukkaava, sillä minun ei voi katsoa olevan vaarallinen kansanterveydelle, yleiselle järjestykselle tai yhteiskuntarauhalle: en koskaan tappele ketään vastaan, korostan ja hyväksyn vain rauhanomaisia demokraattisia ilmaisukeinoja valtiollisten instituutioiden säätämissä rajoissa. En ole koskaan kyseenalaistanut Viron olemassaoloa, vaikka tällaisten päätösten jälkeen siihen syntyy suurikin psykologinen tarve. Olen jopa arvostellut liian ihanteellisia mielikuvia Neuvostoliitosta. Olen kirjoittanut myönteisesti Neuvostoliiton päättymisestä ja Venäjän federaation syntymisestä. Olen ollut monia ihmisiä ärsyttävä kritiikissäni Neuvostoliitossa 1970- ja 1980- luvuilla harjoitettua kommunismia vastaan. Olen kirjoittanut kriittisesti Stalinin toimia vastaan Virossa ja Neuvostoliitossa.

Jos Kapo ja Viron sisäministeriö kokee epäluuloa minua kohtaan, pyydän kohteliaasti, että he ottavat minuun suoraan yhteyttä, keskustelevat kanssani esimerkiksi Helsingissä, jotta saavat oikein ja rehellisen kuvan minusta ihmisenä. Korostan demokraattisen ilmaisuvapauden oikeutta. Vastustan poliittiseen vakaumukseen tai kansallisuuteen pohjautuvaa syrjintää. Pidän tärkeänä opposition ilmaisuvapauden käytössä väkivallattomia rauhanomaisia keinoja.

En tee maahantulokiellosta mitään valitusta, koska minulla ei olisi mitään edellytyksiä saapua missään tapauksessa Viroon tämän viikonlopun aikana. Pyydän kuitenkin, että välitätte viestini asiaa tuntevien henkilöiden tietoon, sillä en halua, että imagoni on paha ja vääristynyt Virossa. Olen vaarallinen kansanterveydelle, koska aiheutan Viron natsipoliitikoissa todistettavasti päänsärkyä ja stressiä. En valita aiheesta, mutta toivon, että he ostavat buranaa apteekista.

Olen pahoillani, että kirjoitan suomeksi: en osaa eestin kieltä ja minun on pakko tyytyä suomen kieleen.

Eesnimi: JUHA
Perekonnanimi: MOLARI
Sünniaeg: 28.03.1964
Kodakondsus: FIN
Kehtib alates: 28.07.2010
Kehtib kuni: 01.08.2010
Otsuse nr: Siseministri kk nr 176

Lähetetty myös sähköpostilla mainituille henkilöille klo 16:45

Юха Молaри: Домашняя страница – Juha Molari: Homepage http://personal.inet.fi/business/molari/