perjantai 27. elokuuta 2010

Viron ulkoministeriölle tiedoksi

Olen saanut selville monesta luotettavasta eri lähteestä, että te Viron ulkoministeriöstä käsin surffailette hakusanalla ”Molari” internetissä.

Yritätte tehdä minusta profiilia. Olette käyneet myös minun sivullani internetissä – toki myös kolleganne Viron viestintäministeriön tietohallintoyksiköstä kävivät perjantaina sivullani kello 15:36 ja 16:03. Olette käyneet myös Venäjän kauppatie –lehden sivulla mainitulla hakusanalla "Molari". Olette käyneet myös internetin eräillä keskustelukanavilla kyseisellä hakusanalla. En paljasta tässä julkisesti kaikkia osoitteita ja toimia, joissa tiedän teidän surffanneen selvittääksenne elämääni. Te itse kyllä tiedätte - ja minäkin tiedän. Sanon vain yksinkertaisesti teille: Typerää!

Minä sain kunnioittavan viestin Viron sisäministeriöstä, jotta voisin ottaa yhteyttä Viron suurlähetystöön Helsingissä epäselvyyksien poistamiseksi. Minulle oli väärien luulojen perusteella annettu parin päivän maahantulokielto. Viron suurlähetystössä ei kuitenkaan haluttu tavata, vaan toivottiin vain kirjallista selitystä, jonka he toimittaisivat Viroon sisäministeriölle. Te siis puolestanne surfailette netissä voidaksenne tuntea minut! Haloo!

Olen sanonut jo aiemmin, että jos minun suhteeni jollakin on jotakin epäselvää, hänen sopii uskaltaa katsoa minua silmästä silmään. Nettisurfailijat eivät saa luotettavaa ja kokonaisvaltaista tietoa ihmisen vakaumuksesta, persoonasta ja toimintatavoista. Viron ulkoministeriössä on ilmeisemmin liikaa IT-alan nörttejä töissä, kun luottavat tuollaiseen ajankäyttöön, mutta ovat ymmärtämättömiä perustavista psykologisista seikoista: mikään ei voita silmätysten tapahtuvaa analyysiä.

En kirjoita Viron suurlähetystölle mitään kirjelmää, sillä en ole mitenkään selityksen velkaa. Minulle tärkeintä on menestyvä liiketalous ja reilut pelisäännöt ihmisten kohtelussa. Uskon, että menestyvään liiketalouteen tarvitaan myös Venäjää vauhdittajaksi. Toivon menestystä myös Viroon.

- - - -

Blogissani ei ole enää kommentointimahdollisuutta. Jos haluat käydä keskustelua kanssani, löydät puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni blogin esittelyn yhteydestä. Keskustelua voi käydä myös kanssani facebookin välityksellä

Юха Молaри: Домашняя страница – Juha Molari: Kotisivut http://personal.inet.fi/business/molari/