Statcounter

tiistai 14. syyskuuta 2010

Poliisi avasi nettikeskustelut ronskille kielenkäytölle

Poliisin mukaan lapsen kuolemaa saa luvata

Suomen poliisin mukaan on lupa luvata jopa nimeltä mainittavien isien ja äitien nimeltä mainittavaa lasta ”kuoleman lapseksi”, jos kuoleman lupauksen lausunut henkilö kokee Karjalan menetyksen tähden vihaa ja ilmoittaa, ettei voi antaa anteeksi (eli tuntee vihaa).

Tämä sama lupaus on esitetty myös monessa eri yhteydessä. Asia säilyy sopivana poliisimme mukaan, jos vaikka tätä lupausta toistaa monta kertaa, myös isän ja äidin nimi määritellään tarkasti kirjoittajan teksteissä. Minä en tietenkään ajattele tuolla tavalla.

Kysyn: onhan tämä oikeus siis molemminpuolinen vastaavaan ronskiin kielenkäyttöön?


Tässä poliisin vastaus:



Poliisi vastaa minulle, ettei pidä pyytää heidän apuaan

Olen jättänyt huhtikuussa 2010 Itäkeskuksen poliisissa tutkintapyynnön, koska Kavkaz Center julkaisi mainitulla Kaukasian emiirikunta –terroristijärjestöä tukevalla web-sivustolla hyvin vaarallisen tekstin minua vastaan.

Sittemmin niitä tekstejä on ilmestynyt mainitulle sivustolle toistakymmentä usealla eri kielellä.

Muistettakoon, että tuo terroristijärjestö julistaa kuolemaa ja sotaa kaikkia fsb/kgb- agentteja vastaan, mutta he eivät vain julista, vaan toteuttavat sellaisia tekoja myös siviilejä vastaan.

Näiden julistusten lomassa kerrotaan lukuisissa artikkeleissa, että minä olisin juuri sellainen paha agentti.

Yritin lukuisia kertoja soittaa annettuun poliisin puhelinnumeroon, mutta puhelinvastaaja vastasi aina, ettei puhelimeen vastata. Sähköpostiin ei myöskään vastattu. En siis koskaan saanut keskustella asian johdosta puolen vuoden aikana.

Äskettäin kävin Itäkeskuksen poliisin luona ensiksi mainitun asian johdosta ja siellä konstaapeli Laine sanoi hyvin nyrpeästi, että menkää kotiin. Hän ei ota ilmoitusta vastaan.

Kirjoitimme ilmoituksen itse, mutta hän sanoi, ettei halua ottaa vastaan.

Painostimme, että hänen pitää ottaa vastaan, mutta hän lausui jo tuolloin, että tämä ja muut aiemmat ilmoitukset ovat aivan turhia.

Vastauksen sain siis äskettäin. Hänen mukaansa uhkaukset pitää antaa mennä ulos toisesta korvasta eikä välittää (vaikka ne kuoleman lupaukset lausuttaisiin virolaisiin mäkimiehiin vedoten [SS-Waffenin puolesta kiihkoileva joukko]).

Onhan kai minulla sama oikeus poliisin oman linjanvedon mukaisesti? Puhutaan yhdenvertaisuudesta lain edessä Suomessakin.

Haluan Kavkaz Centerin tuhoutumista

RL 34a -luvun mukaan katson, että terroristien varten tarjotut tietokäsittelyvälineet sopii tuhota, vaikka räjäyttää (jos vahinko rajoittuu pienelle tietokoneen alalle vahingoittamatta muuta omaisuutta). Tässä en sano mitään kenenkään yksityisen nimeltä mainitun ihmisen omaisuudesta.

Kukin viranomainen voi tuhota parhaaksi katsomallaan tavalla omassa maassaan terroristijärjestön web-palvelut.

Yksityinen ihminen ei voi ottaa eikä saa ottaa oikeutta omiin käsiinsä asiassa. Sanon vain poliisimme linjan mukaisesti, että Molari "ei koskaan anna anteeksi" Kavkaz Centerin kirjoituksia. Kai sillä perusteella nyt saa luvata KC:n palvelimien tuhoutumista?

Niin minä tein heti, kun sain Itäkeskuksen poliisin vastauksen toisaalla. Tuhoutuminen on kansalaisyhteiskunnan ja viranomaisten johdosta tapahtuva riittävän tehokas toimi.

Olen pehmo-pappi erotukseksi herrasmies-kapteenista

Olen edelleen sitä mieltä, että Kavkaz Centerin toimituskunta saisi tulla tuhotuksi - ja varmasti niin käykin.

Minulla ei ole tietenkään osaa eikä arpaa asian toteuttamiseen tai suunnitteluun. Ei myöskään kukaan ihminen saa viedä uhkailu nimeltä mainittaville ihmisille, koska epävarmuus jää aina suureksi, kuka toimii missäkin roolissa - eikä muutenkaan uhkailu ole luvallista.

 Toki kysyn uteliaana, kuka ilmoittautuu KC:n toimittajaksi, jota vastaan tämä olisi uhkaus. Viimeistään viimeinen tuomio on ankara. Ei voi olla mitenkään oikein, että terroristien viestiä saadaan välittää toimituksellisesti, kuka sitten onkin toimittaja.

Tuhoaminen ei ole kenenkään nimeltä mainitun ihmisen "tappamista", joten en uskalla mennä yhtä pitkälle kuin Tynkä-Karjalan Antti Sarvi-Mustosen suvun anteeksiantamattomuuteen vedotessaan ja luvatessaan poikani kuolemaa, vaan pyydän ja etsin Kavkaz Centerin toimituskunnan toimintaedellytysten täydellistä tuhoamista ja saattamista ankariin rangaistuksiin.

Varmasti spesialistit tietävät ja voivat selvittää mainittujen toimittajien nimet tavalla tai toisella, minkä jälkeen ne voisi vuotaa julkisuuteen.

En minä sentään mitään tappoja suosittele, mutta se ero kai sallitaan pehmo-papin ja herrasmies- kapteenin sananvalintojen välillä!

Riittävät kovat tuomiot Kavkaz Centerin toimittajille

En myöskään suosittele kenenkään siviili-ihmisen tekemäksi toimenpiteitä, vaan kukin viranomainen tekee omassa maassaan tarvittavan kovat toimet.

Niin on käymässäkin: Grosnyissa Kavkaz Centerin eräs toimittaja saa toivottavasti riittävän ankaran tuomion, toivottavasti toimituskunnan tuhoaminen onnistuu myös läntisissä maissa.

En hyväksy terroristeille oikeutta kantaa aseita, vaan aseen käyttäminen kuuluu ainoastaan viranomaisille.

Myöskään terroristien viestinkantajaa vastaan ei saa mikään ryhmittymä nostaa asetta: se on viranomaistehtävä.

Olen lausunut noin katkerasti eräässä videossani samana päivänä kun Itäkeskuksen poliisista Pauli Jehkonen, tutkinnanjohtaja, ilmoitti ettei edes tutkimusta aloiteta Tynkä-Karjalan Antin lupauksista poikani suhteen.

 Poliisi on siis vetänyt linjan, jonka tulee olla yhdenvertainen myös minulle, jos käytän karskia kieltä.

Tässä poliisin antama päätös vaimoni jättämän tutkintapyynnön jälkeen. Minulle poliisi ei ole koskaan lähettänyt mitään vastausta tutkimuksista, joiden lopettamisen he ovat päättäneet jo kauan sitten. Tästä ei lähetetty päätöstä. Ei myöskään aiemmista.

Poliisi ei ole koskaan edes kysyttäessä vastannut mihinkään tutkintapyyntööni tai niihin liittyvään asiaan. Poliisin vastaus oli minun kysymykseeni, että mene kotiin.

Itseni sensuroimaa videota vääristellään tulkinnoilla ja levitellään vastoin tahtoani

Mainittu video - josta eräs eläkeläismies Saarinen on virittänyt kovan keskustelun - oli muutaman tunnin blogissani jo ennen kuin kukaan sitä oli kommentoinut tai luulin että edes nähnyt, kunnes otin sen pois väärinymmärrysten välttämiseksi ja sijoitin uuden videon.

Ihmettelen, millä tavalla he saivat tuon videon, jonka olin jo tuhonnut YouTubesta. Blogini olin sulkenut ja videota ei voinut löytää YouTubesta hakujen avulla, vaan sitä varten täytyi asianomaisen tietää tarkka linkki.

Mikael Storsjö on itse otsikoinut videon tavalla, joka ei ole minun omien tarkoitusperien mukainen.

 Alkuperäisessä videossani ei mainittu virkaani eikä myös nimeäni, en argumentoinut virkani puolesta, vaan hätääntyneenä ihmisenä.

Totta kai mainittu Saarinen ja Mikael Storsjö levittävät nyt sitä intomielisesti - ja luvattomasti minun tekemääni videota. Jos he rakentavat uhkakuvia videon julkisen levittämisen avulla, se tapahtuu siis heidän itsensä toimesta, koska minun julkaiseman videon oli katsonut alle 10 ihmistä.

Saarinen ja Storsjö levittävät sitä siis itse - vastoin minun tahtoani. Storsjön sanojen mukaan se on "tappovideo", vaikka siinä ei käytetä yhtään kertaa sanaa "tappaminen" tai "kuolema" tai mitään vastaavaa. Kyseessä ei ole siis vain luvaton levittäminen ja julkaiseminen, vaan sille annettu uusi otsikointi ja tulkinnallinen merkitys.

 Jos olisin tahtonut mitään tuollaista, niin en olisi niin idiootti, että julkaisisin videon ylipäätänsä internetissä ja jopa suomeksi.

Miksi en menisi suoraan Venäjälle ja puhuisi salassa venäjäksi? Kyse onkin siis suomalaisen kansalaiskeskustelun kannalta tehdystä videosta, ei mistään uhkauksesta tai suunnittelusta: päädyn videossa itsekin lopussa sanoihin, että täytyy vain "kärsiä" ja "odottaa".

Todellisuuskuvaani ei voi rakentaa minun itseni "sensuroimasta" videosta, vaan itsekin muutin "pehmeämmän" äänensävyn siihen paikalle uudistetussa videossa, jonka tein siis jo samana päivänä.

On valitettavaa, että monet henkilöt tahtovat nyt etsiä mahdollisia sanamuotoja siitä alkuperäisestä kovasanaisesta videosta ja levittää niitä mahdollisimman laajalle. Olen sanonut tuon, minkä tässä olen kertonut: haluan Kavkaz Centerin palvelimet tuhottavaksi, haluan Kavkaz Centerin toimituskunnan tuhoutumista. Jos toimituskunnan "tuhoutuminen" samaistetaan muka "tappamiseen", niin kielenkäyttöäni on tahallisesti venytetty mustaksi.

Sitä paitsi en mainitse kenenkään ihmisen nimeä toimituskuntaan kuuluvaksi. Administraattori on itse kertonut, ettei kuulu toimitukseen.

Toki nyt jälkikäteen uusien artikkeleiden valossa syntyy vaikutelma, että hän olisi todellakin osa KC:n toimitustiimiä.

 Kyse ei ole rodullisesta hyökkäyksestä kaukasialaisia ihmisiä vastaan, koska terroristijärjestön äänenkannattajat ovat myös selvä vähemmistö alueen väestöstä, terroristijärjestö on myös sekä Venäjällä että Yhdysvalloissa julistettu terroristijärjestöksi.

Kaikesta huolimatta pehmoilin heti kohta mainitun videon jälkeen ja tein uuden videon sekä sijoitin sen toiseen blogiini, jonka suljin moneksi päiväksi, ettei hämmennystä tulisi. Mutta tuli hämmennys!

 Ehkä hyvä, että hämmennys syntyy, sillä Kavkaz Centerin tuhoaminen on todella minun mielenkiintoni kohteena.

Operatiiviset menetelmät jäävät parempiin ja väkevämpiin käsiin, jos ketään oikeasti kiinnostaa mainitu web-sivuston lopettaminen.

Luulisi, että Venäjän ystävyyden ohessa Yhdysvaltojen ystävyys kärsii Suomessa, jos Doku Umarovin viestintäkanava saa toimia Suomessa suomalaisresurssein.

Ensimmäisen karkean videon - sen jonka sensuroin pois - päätän tällaisiin sanoihin:

"Ehkä minun vallassa ei asian päättäminen ole, enkä tiedä aina viisaita ratkaisuja. Ehkä taktisista syistä tätä asiaa pitää sietää, mutta pyydän reilusti, avoimesti, FSB, olkaa minuun yhteydessä. Mietitään yhdessä ratkaisua, miten minä kestän sen, että terroristijärjestö tuolla tavalla minua vastaan puhuu."

Puolen vuoden parjauksen jälkeen, jota Kavkaz Center harjoittaa minua vastaan eikä Suomen poliisi ole toiminut mitenkään, en itse ota uhkaavaa voimaa käyttöön enkä ketään ihmistä vastaan, vaan päätän pohdiskelun siihen, että ehkä minun "pitää sietää" ja "kestää".

On mielenkiintoista, jos ja kun Storsjö ilmoittautuu nyt toimituskunnan jäseneksi, jota vastaan olisin uhannut jotakin!

Leppoisampi tapa on noudattaa kuningas Daavidin mietiskelevää virttä, Psalmin 59 sanoja:

2. Pelasta minut vihollisteni käsistä, Jumalani, suojele minua, kun he hyökkäävät kimppuuni.
3. Päästä minut pahantekijöiden kynsistä, pelasta minut murhamiehiltä.
4. He vaanivat henkeäni, väkivahvat väijyvät minua, vaikka en ole rikkonut enkä ole tehnyt väärin, Herra.
5. Olen viaton, mutta he syöksyvät miehissä kimppuuni. Katso puoleeni, tule apuun!
6. Sinä olet Herra Jumala Sebaot, Israelin Jumala. Herää, vedä tilille väärien jumalien palvelijat, älä armahda pahantekijöitä! (sela)
7. He tulevat joka ilta, haukkuvat kuin koirat ja kiertelevät kaupungissa.
8. Kuola valuu heidän suustaan, heidän sanansa ovat miekkoja. He uskovat, että kukaan ei kuule.
9. Mutta sinä, Herra, naurat heille, pidät pilkkanasi väärien jumalien palvelijoita.
10. Jumala, minun voimani, sinua minä odotan, sillä sinä olet turvani.
11. Uskollinen Jumalani, sinä kuljet edelläni ja annat minun nähdä, mikä on vihollisteni kohtalo.
12. Älä tyystin surmaa heitä, ettei kansani unohtaisi sinua. Herra, meidän kilpemme, aja heidät hajalle, lyö heidät maahan.
13. Joka sanalla, jonka he puhuvat, he tekevät syntiä. Johtakoon heidän ylpeytensä heidät ansaan, he ovat syytäneet kirouksia ja valheita.
14. Tehköön vihasi heistä lopun. Hävitä heidät! He saavat nähdä, että Jumala on Jaakobin hallitsija, valtias maan ääriin saakka. (sela)
15. He tulevat joka ilta, haukkuvat kuin koirat ja kiertelevät kaupungissa,
16. etsivät ruokaa, ja jos eivät saa kyllikseen, ulvovat läpi yön.
17. Mutta minä laulan sinun voimastasi ja ylistän sinun uskollisuuttasi joka aamu, sillä sinä olet turvani, pakopaikka hädän päivänä.
18. Jumala, minun voimani, sinulle minä laulan, sillä sinä olet turvani, uskollinen Jumalani.


Daavidin Psalmi 56 on myös asiaan kuuluva:

2. Armahda minua, Jumala! Ihmiset väijyvät minua, alati he ahdistavat ja sortavat minua.
3. Viholliseni väijyvät minua kaiken päivää, kaikki hyökkäävät armottomasti minua vastaan.
4. Kun pelko minut valtaa, minä turvaudun sinuun.
5. Sinun sanaasi, Jumala, minä ylistän, sinuun minä luotan, en pelkää mitään. Mitä voi minulle kukaan kuolevainen?
6. Kaiken aikaa he vääristelevät sanojani, aina he hautovat pahaa.
7. He väijyvät ja vaanivat minua. He seuraavat kintereilläni ja tavoittelevat henkeäni.
8. Maksa heille heidän rikostensa mukaan! Syökse kansat tuhoon vihassasi, Jumala.
9. Pakolaisuuteni päivät sinä merkitset muistiin. Kokoa kyyneleeni leiliisi, merkitse ne kirjaasi.
10. Kun pyydän sinua avukseni, viholliseni pakenevat. Silloin minä tiedän, että Jumala on puolellani.
11. Jumala, minä ylistän sanaasi, Herra, minä ylistän sinun sanaasi.
12. Jumalaan minä luotan, en pelkää mitään. Mitä voi minulle kukaan ihminen?
13. Olen antanut sinulle lupauksen, Jumala. Minä täytän lupaukseni, uhraan sinulle kiitosuhrin.
14. Sinä pelastit minut kuolemasta, et antanut jalkani astua harhaan. Minä saan vaeltaa Jumalan edessä, siellä missä on elämä ja valo








- - - -