torstai 4. marraskuuta 2010

Västä Nyland ei kuullut minua ja kuvaili minua erheellisesti

Västä Nyland ei kuullut minua ja kuvaili minua erheellisesti

Västä Nyland julkaisi Johanna Lemströmin artikkelin 1.11.2010, jossa esitetään minua vastaan merkillisiä väitteita, kuten
 "Molari har hävdat att alla tjetjener är terrorister", mutta kyseessä on Mikael Storsjön valheellinen lause, ei minun lauseeni tai ajatukseni. Sanomalehti ei kysynyt mitään minulta, vaikka esittää ikään kuin minun näkemyksiä seurakuntani alueella eläville ihmisille.

Toimin Suomi-Kaukasia -ystävyysseuran sihteerinä ja minulla on Pohjois-Kaukasiassa asuvia ystäviä. Olen paheksunut, että Tshetshenian pääkaupungissa Groznyissa terroristit tekivät äskettäin hyökkäyksen tshetseeniystäviemme parlamenttia vastaan, mutta siitä huolimatta Mikael Storsjön johdolla Suomessa ylläpidettävä Kavkaz Center ihannoi kyseisiä terroristeja. Olen paheksunut, että Nevski Express -junia (27.11.2009) ja Moskovan metroasemaa (29.3.2010) vastaan terroristit iskivat, mutta mainittu Kavkaz Center julisti terroristit sankareiksi.

En ole sanonut koskaan, että kaikki tshetsheenit ovat terroristeja, en ole edes sanonut jonkun Suomeen tulleen tshetsheenin olevan terroristi, vaan päinvastoin haluan, että Heidi Hautalan johtama Finrosforum ja Mikael Storsjön hallinnoima Kavkaz Center antaisivat tshetsheenien elää rauhassa omassa valtiossaan laillisen esivallan kanssa. Nyt nämä suomalaiset ovat löytäneet rinnalleen Suomeen tulleita separatisteja, joista monella on väärät nimet ja passit saapuessaan maahan. Luultavasti kaikki Suomeen tulleet tshetsheenit eivät kannata Mikael Storsjön, Kavkaz Centerin ja Finrosforumin separatisti-ideologiaa, vaan heidän tulemisensa Suomeen on ollut vain pakomatkaa noiden hirvittävien terroristien - kuten Doku Umarov - aiheuttamaa kärsimystä heidän kotimaassaan. Yhdessä Kavkaz Centerin kanssa ainakin osa Suomeen tulleista pakolaisista on ilmoittanut julkisesti ja kasvotusten, että he tukevat Doku Umarovia - FSB:n ja CIA:n etsimää terroristipäällikköä. Eräs sellainen ilmoitti asian TV 2:n Silminnäkijä-dokumentin kameran edessä, vaikka ei ehkä tiennyt kameran läsnäoloa.

Suomeen saapuminen on epäilemättä yhteydessä huolestuttavaan terrorismiin Kaukasiassa, mutta tahtoisin toivoa ja edelleen uskon, että maahamme paenneet ihmiset eivät ainakaan kokonaisuudessaan asetu separatistien tai terroristien puolelle. Kuitenkin pitää muistaa, että muutamat heistä ovat jopa heidän oman maansa viranomaisten etsimiä ihmisiä. Miksi paeta oman valtionsa viranomaisia?



- - - -

Blogissani ei ole enää kommentointimahdollisuutta. Jos haluat käydä keskustelua kanssani, löydät puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni blogin esittelyn yhteydestä. Keskustelua voi käydä myös kanssani facebookin välityksellä

Юха Молaри: Домашняя страница – Juha Molari: Kotisivut http://personal.inet.fi/business/molari/

Юха Молари: Пресс-Портрет (YANDEX)

СМИ и Юха Молaри (коллекция)