keskiviikko 16. maaliskuuta 2011

Miksi FSB ei ole maksanut minulle palkkaa? Ei edes vaalirahoitusta!

Suomen antifasistisen komitean (SAFKA) eduskuntavaaliehdokas Suomen työväenpuolueessa ihmettelee, miksi Venäjän turvallisuuspalvelu FSB ei ole maksanut yhtään palkkaa eikä antanut edes vaalirahoitusta, vaikka Kavkaz Centerin mukaan minun olisi pitänyt tuota kaikkea saada. Ymmärtääkseni KAPO ja NATO sekä muut vastaavat organisaatiot tuottavat vaalinedistämistyötä samanaikaisesti tietyille suomalaisille poliitikoille. Tämä tuntuu epäreilulta! Kunnioitan kuitenkin Venäjän turvallisuuspalvelua ja ilmoitan kaikella hienotunteisuudella, että luonnollisesti olen valmis myös yhteistoimintaan, mikäli sellaista tarvetta ilmenee. Kavkaz Centerin tiedot eivät ole kuitenkaan tosia, kuten Te ja minä tiedämme varsin hyvin. Kunnioitan aina viranomaistoimintaa, jonka tarkoituksena on suojella ihmisiä ääriryhmien väkivaltaisuuksilta.

Ymmärrän hyvin, että Venäjällä on rahankäytössä huomattavaa tarkkaavaisuutta, kun Dmitri Medvedev ja Vladimir Putin ovat tahtoneet arvioida varojen käyttöä älykkäästi ja modernisti. Ilmoitan kuitenkin Venäjän turvallisuuspalvelulle FSB, että en ole saanut vielä yhtään kopeekkaa, ruplaa, euroa tai dollaria tai muutakaan rahaa järjestöstänne. Tämä harmittaa minua jossakin määrin.

Ymmärrän, että Te ette pahastu tästä asiallisesta viestistäni, sillä Te tajuatte hyvin absurdin tilanteeni samanaikaisesti vakavasti ja huumorilla. Suomalaisista sitä vastoin en ole valitettavasti varma, ymmärtävätkö he sen enempää vakavasti kuin huumorilla yhtään mitään asioiden luonteesta. Toki tässä blogikirjoituksessani on toinen puoli vakavaa totta: pidän Teidän organisaatiotanne suuressa arvossa enkä häpeäisi mitenkään, jos saisin työskennellä Teidän ohjauksessanne.

Tavoitteemme olisivat luultavasti hyvin yhdensuuntaiset. Kiitän ja riemuitsen myös siitä, miten juuri äskettäin selkeästi ja viisaalla tavalla Kadyrov kiitti YK:n turvallisuusneuvoston päätöstä pakotteista terroristia Doku Umarovia vastaan. Kadyrov kritisoi samassa yhteydessä hyvin aiheellisesti, että YK:n turvallisuusneuvoston päätös koskettaisi nimenomaisesti ja erityisesti Suomea, koska "Suomessa toimii terroristisivusto", joka harjoittaa propagandakampanjaa terroristien hyväksi. Olen hyvin kiitollinen myös Groznyin alueen mediasta, jonka kanssa olen ollut satunnaisesti vuorovaikutuksessa. Olen joskus lähettänyt postia myös Kadyroville, vaikka en toki tiedä, onko hän saanut kaikkea luettavaksi. Täten koen hyvin, että olen samassa hengessä tukemassa Venäjän yhtenäisyyttä noita ihmisyyden vihollisia vastaan, joita uusnatsien ja "Kaukasian emiirikunnan" yhteisrintama edustaa.

Jälleen tänään 16. maaliskuuta 2011 Kavkaz Center on kello 8:57 julkaissut laajan kirjoituksen, jossa olen kuvan kanssa mukana. Tämä on laskelmieni mukaan jo 85 (KORJAAN: 87 artikkelia, sillä tänään ilmestyi kaksi uutta KC:n artikkelia asian johdosta) artikkelia, jossa Kavkaz Center väittää minua Teidän kunnioitetun turvallisuuspalvelunne agentiksi. Olen koonnut nämä 87. artikkelia tähän pdf-tiedostoon. Niin kuin varmasti Te tiedätte, monet artikkeleista on kirjoitettu sekä venäjäksi, englanniksi että turkiksi.

Hullua tässä on tietenkin se, että Teitä vastaan hyvin vihamieliset ääriryhmät ja terroristiryhmät ovat itsekin alkaneet kutsua minua FSB-agentiksi. Niin kävi tänään kun NS WP Nevagradia ja Slaavilaista Unionia tukeva ”Oikeistouutiset” väittivät minua FSB-agentiksi. Kavkaz Center kirjoitti asiasta. En ole toki varma, onko Kavkaz Center kirjoittanut uskollisesti saman tiedon, minkä venäläiset uusnatsit olisivat lausuneet.

Olen siis tyytymätön, että minulla ei ole kuitenkaan mitään vuoropuhelua Teidän kanssanne, sitä vuoropuhelua ei ole ollut koskaan. En ole saanut myöskään mitään Teidän koulutustanne tähän vaativaan tehtävään, jota en edes tiennyt, että minulla olisi.

Erityisen pettynyt olen, että minulla ei ole työsopimusta, ei ole kunnioitetun organisaationne osaamista turvanani eikä ole myöskään palkkaa, joka toki kelpaisi erittäin hyvin minulle. Suomessa olemme tottuneet, että työnantaja ja työntekijä edes tietävät toisensa jossakin määrin sekä tekevät jonkinlaisen työsopimuksen. Työsopimuksen muotovaatimukset eivät toki ole välttämättä tiukat Suomessa. Tulisin hyvin mielellään myös aidosti työsuhteeseen, jos sellainen aukenee tämän julkisen kirjeen perusteella. Kavkaz Center ja uusnatsit ovat molemmat mainostaneet jo kauan aikaa, että tekisin töitä Teille. Tähän saakka en ole tehnyt sellaista työtä: palkaksi olen saanut kärsimyksiä ja panettelua, taloudellista hyötyä ja korvausta en ole saanut!

Voin ehkä mainostaa sen verran, että olen väitöskirjassani pohtinut psykologian näkökulmasta ääriryhmien psykodynamiikkaa. Tällä tavalla minulla on jonkinlainen teoreettinen kosketuskohta Teidän työalanne kanssa, mutta saisin varmasti Teiltä työnohjausta, jos pääsemme sopimukseen.

Kavkaz Center parjaa, että olen kirjoittanut 300 häijyä kirjoitusta Kavkaz Centeriä vastaan ”työvelvollisuudesta” Teitä kohtaan, en siis omasta aloitteestani. Kun valitettavasti en ole ollut tietoinen mistään työsuhteesta tai siihen liittyvistä ehdoista enkä ole saanut mitään taloudellista korvausta, niin pyydän aikaa tällaiseen työsopimusneuvotteluun. Minä olen juuri saanut uuden vuosiviisumin, joten kanssakäyminen helpottuu epäilemättä Kavkaz Centerin ja uusnatsien tappioksi. Vaikka jo ensi viikolla voisin käydä Pietarissa ja pääsisimme varmasti sopimukseen. Voisin aivan aluksi tehdä työharjoittelijana vähäisiä tehtäviä, kunnes opitte tuntemaan minut paremmin.

Kavkaz Centerin väite, että olisin kehottanut murhiin Kavkaz Centerin toimittajia vastaan, on tietysti naurettava valhe, mutta te tiedätte hyvin, miten täynnä Kavkaz Center on valhetta. En tietenkään sääli terroristeja ja heidän tukijoitaan. Työ on vakava ja vastuullinen. En ole kuitenkaan kirjoittanut tai lausunut tappamisesta. Suosittelen toki, että yhteistoimin paljastamme Kavkaz Centerin toimituskunnan henkilötiedot: paljastus voisi olla sopiva ”tuho” tälle toimitukselle. Tiedossani on muutama toimittaja, mutta en ole löytänyt sellaista kanavaa, jonka välityksellä voisin välttää henkilökohtaisen uhkan paljastuksessa. Ehkä saatan avoimesti ja häpeilemättä Kavkaz Centerin toimintaa käsittelevän kirjan valmiiksi juuri Pietarissa teidän hyvässä ohjauksessanne – ja pienellä taloudellisella tuella? Voisin todellakin saattaa kirja valmiiksi Pietarissa Teidän toimistonne hyvässä ohjauksessa, jos teille sopii.

Kuva: Ystäväni alustava suunnitelma kirjan kanneksi

Tämä ei ole tietenkään huumoria, vaan tältä osin ihan oikea asia: haluan saattaa kirjan valmiiksi tästä asiasta, joka on meille yhteinen asian suhteen. Suomen rikoslain mukaan ei olisi edes mikään rikos rauhanaikainen kanssakäyminen naapurivaltion tiedustelupalvelun kanssa, joten en koe Teitä myöskään sen vuoksi hävettäväksi tai pelättäväksi organisaatioksi. Toki osaan pitää suuni kiinni täysin luottamuksellisesti kaikissa mahdollisissa tilanteissa, jos pääsemme asiassa jonkinlaiseen alkuun.

Kavkaz Center kertoo venäläisten uusnatsien «Правые новости» (oikeistouutiset) –lehden kirjeenvaihtajan näkemyksestä, että poliittinen poliisi ja turvallisuuspalvelu tutkisivat Venäjän salaisen palvelun suhdetta uzbekistanalaisen Eugene Dyakonovin (Дьяконов) kohtaloihin Oslossa. Oikeistouutisten mukaan eri valtioiden tiedustelupalvelut olisivat jopa useamman kerran vahvistaneet, että minä (Juha Molari) olisin hoitamassa FSB:n suhteita ja erityisoperaatioita Skandinaviassa. Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi, että en ole saanut koskaan tietoon näitä tehtäviäni. Ovatkohan lähetetyt käskyt ja sopimukset menneet ehkä väärään (vanhaan?) osoitteeseen Suomessa? Minulla kotikin on turvakiellossa mainittujen hullujen Kaukasian emiirikunnan terroristien ja uusnatsien jatkuvien uhkausten vuoksi. Puhelinnumerosta voisi minut helposti tavoittaa ja Teihin minä toki luotan täysin: voin antaa myös henkilökohtaisen osoitteeni ja muut tiedot itsestäni. Olen siis todella pahoillani, että en ole lainkaan tietänyt suurta rooliani Venäjän turvallisuuspalvelun FSB erityisoperaatioissa Skandinaviassa. Vasta Kavkaz Center paljasti, että minulla olisi ollut sellainen rooli.

Tietenkään en ole tahallisesti ollut tietämätön, vaan se olisi ollut suuri kunnia, jos olisin päässyt osallisiksi näistä Teidän tehtävistänne, vaikka en tiedä, millaisia ne mahdollisesti olisivat. Luultavasti työskentelyni olisi ollut myös huomattavasti viisaampaa, jos minulla olisi ollut Teidän tietonne ja osaamisenne. Nyt olen joutunut tutkimusmatkalle ihan tyhjästä. Niin olen kerännyt tietoa yrityksen ja erehdyksen ja oman rajallisen päättelyni varassa. Olen todella kärsinyt yksinäisestä tutkimustyöstä, kun minulla ei ole ollut ketään tukihenkilöä, ei mitään organisaation viisautta takana ja turvana!

Osallistun Suomen eduskuntavaaleihin Suomen työväenpuolueen ehdokkaana. Luonnollisesti otan myös vastaan vaalirahoitusta, jos FSB tai Gozprom tai joku muu taho katsovat hyödylliseksi tukea separatismia vastustavaa kansanedustajaehdokasta, jonka mukaan Venäjän energia on hieno mahdollisuus myös Euroopalle. Vaalirahoituksen voi lähettää minun henkilökohtaiselle tilille: Juha Molari, Osuuspankki 572194-229744. Vaalirahoituksen antaminen on ihan laillista Suomessa. Tämä vaihtoehto lienee keveämpi kuin pysyvän työsopimuksen solmiminen, koska me emme vielä tunne toisiamme. Olette ehkä olleet kovasti ihmeissänne, kuka tuo ”Juha Molari” on, josta Teidän vihollisenne Kaukasian emiirikunnan ja uusnatsien parissa puhutaan säännöllisesti niin pahasti. Tehkäämme siis tuttavuutta!



- - - -

No comments in my blog, but you can find my phone number GSM +358 44 322 2661 or my email juhamolari-ÄT-gmail.com (см. -ÄT- = @). You can discuss with me in Facebook

Юха Молaри: Домашняя страница – Juha Molari: Homepage http://personal.inet.fi/business/molari/

Юха Молари: Пресс-Портрет (YANDEX)

СМИ и Юха Молaри (коллекция)