lauantai 9. heinäkuuta 2011

Miksi ex-pappi sai pysäköintisakon?


Olin jättänyt vanhan autoni pariksi päiväksi ystävien taloyhtiön parkkipaikalle, koska minun piti pistäytyä Pietarissa. Kun tulin takaisin Helsinkiin, minua odotti surullinen yllätys: parkkisakko. Tämä parkkisakko oli sikäli erikoinen, koska sakottaja oli valinnut autorivistä vain minun (rahoitusyhtiön) autoni sakotettavaksi, kun taas kenenkään muun autoon ei pistetty sakkolappua. Nämä olivat seisoneet yhtä kauan samassa rivissä. Niissä ei ollut pysäköintiaikaa ilmoittavaa pysäköintikiekkoa, jota ei ollut minullakaan. Siitä huolimatta autoni poimittiin ainoaksi sakotettavaksi tuosta joukosta.

En ole onnistunut myydä autoani vieläkään, koska rahoitusyhtiöstä autovelkani on suurempi kuin hurjat kilometrit ajetun vanhan autoni jälleenmyyntiarvo. Mikään autoliike ei suostu maksaa edes autovelan summaa, vaan jäisin kaikesta huolimatta vielä tuhansia euroja velkaa! Rahoitusyhtiö on onneksi suostunut maksujärjestelyihin ja olen ollut vapaa autovelan maksusta kesäkuukaudet.



Ainoa merkityksellinen eroni muihin rinnalla seisoviin autoihin oli, että minulla oli voitonpäivän viiri, joka on hyvin tyypillisesti myös venäläisten autoissa. Autoni oli siis aivan yhtä vanha kuin naapuriautotkin – ehkä vähän isompi kooltaan. Jotkut naapuriautot olivat jopa huomattavasti uudempia.

Kaiken lisäksi en ole saanut mitään palkkaa huhtikuun jälkeen, jolloin kirkko maksoi viimeisen kuukausipalkan minulle. Velkarahalla on ollut jo nyt vaikea elää, pienen sakon maksaminen viritti aluksi mielessäni vihaisen tunnekuohun. Minulla oli suuri vaiva hillitä vihaani, mutta onneksi lappuliisa ei ollut paikalla.

Voitonpäivän viiristä en aio luopua, vaikka autoa vaihdankin. Joudun poikkeamaan alkuperäisestä suunnitelmasta, että vaihtaisin Porschen maasturin, sillä rahaa ei ole. Ystäväni kanssa teemme vaihtokaupan toimeentuloni helpottamiseksi. Minulla oli kymmenen vuotta sitten Fiat Brava, nyt palaan yhtä vanhaan Fiatiin takaisin. Niin saan myytyä osan autovelastani tuttavalle ja itse otan vanhan Fiatin tilalle (ja vain pienen velan). Mahdollisesti sitten sakottajaa ei kiinnosta kytätä taloyhtiön parkkipaikalla autoani, joka on tavanomaisen näkymätön.

Onni onnettomuudessa: ensi viikosta alkaen myöskään natsit ja wahhabitit eivät enää tunnista autoani vanhojen huhujen varassa! Turha käydä kyttäämässä autoani ja sen mahdollista parkkipaikkaa, mitä nämä tietyt tyypit ovat tunnistettavasti harrastaneet tähän saakka. Nyt pääsen näkymättömäksi myös autoni suhteen!



- - - - - - -



No comments in my blog, but you can find my phone number GSM +7911 2970525 (in Russia) +358 44 322 2661 (in Finland) or my email juhamolari-ÄT-gmail.com or juhamolari-ÄT-mail.ru (см. -ÄT- = @). In principle, you could discuss with me in Facebook

Юха Молaри: Домашняя страница – Juha Molari: Homepage http://personal.inet.fi/business/molari/

Juha Molari -mail.ru -blog

Юха Молари: Пресс-Портрет (YANDEX)

СМИ и Юха Молaри (коллекция)