maanantai 11. kesäkuuta 2012

Miksi valheblogi loukkaa minua?


Kuten olen kirjoittanut jo aiemmin blogissani julkisesti ja valitellut yksityisesti sähköpostissani ystävilleni, eräs valheblogi loukkaa erityisesti minua. Siinä kirjoittaja käyttää petollisesti nimeäni ja kuvaani valheellisten ja loukkaavien asioiden esittämiseen minua ja maailmanuskontoja vastaan.

Pahan blogin kääntöpuolena on ymmärtäväisen lukijan mahdollisesti kokema oivallus, että nuo vihamiehet ovat todella ilkeitä ja epärehellisiä: he kirjoittavat toisen ihmisen nimissä loukkauksia, käyttävät toisen ihmisen kuvaa valheellisen bloginsa aineistona! Niin ei luonnollisesti menettele kukaan rehellinen suomalainen, mutta tuon valheblogin kirjoittaja onkin epärehellinen suomalainen. Tämän vuoksi minä suostun kärsimykseen - ainakin vielä toistaiseksi, sillä hän paljastaa sen kierouden ja pahuuden, joka on vihamiesteni habitus ja olemus. Siitä pahuudestahan minä olen tähänkin saakka kertonut. Asia ei ole ollut minulle yllätys, mutta nyt se on viimeistään ilmeinen ymmärtäväiselle lukijalle, joka osaa ajatella, mitä tuossa blogissa oikeasti tapahtuu.

6. toukokuuta 2012

Ensimmäisessä valhekirjoituksessa valheblogilla 6. toukokuuta 2012 kirjoittaja käyttää vilpillisesti minun nimeäni allekirjoitukseen ja julkaisee valokuvani ikään kuin olisin kirjoittamassa tunnustusta. Samana päivänä henkilö sijoitti myös Iltalehden yleisöpalstalle linkin tähän blogiin ja väitti, että Molari olisi tullut nyt kaapista ulos ja tunnustanut homoseksuaalisuuden. Valheblogissa hän kirjoittaa minun nimissäni, että olisin homoseksuaali ja ylpeilisin jo homoudestani. Lisäksi siinä nimetään pari ystävääni, joiden kanssa minulla olisi ollut lyhyempi tai pitempi suhde. Kuva-aineisto on voimakkaasti homoseksuaalinen. Kirjoituksen mukaan rakastaisin Putinia ja muutenkin miehiä.

Minua loukkaa voimakkaasti kaikki samaistukset homoseksuaalisuuteen sekä henkilökohtaisesti että julkisen asemani vuoksi. Valhekirjoittajan julkinen tarkoitus on tuskin loukata pelkästään minua henkilökohtaisesti, vaan leimata minua julkisuudessa tavalla, jossa erityisesti Venäjällä ja ortodoksisessa kirkossa joutuisin epäilyksi valheblogin avulla. Valheblogi on törkeästi valheellinen. Kirjoitus on niin loukkaava, että minun on vaikea hillitä vihaani, jotta en kostaisi valheblogin kirjoittajalle omatoimisesti. Kristillinen usko Kaikkivaltiaaseen Jumalaan auttaa kuitenkin vihasta ymmärrykseen: ehkä valheblogi kääntyy vastustajieni omaksi tappioksi. Ei tervehenkinen suomalainen tai venäläinen voi hyväksyä tuollaista epäeettistä esiintymistä toisen nimissä.

Toukokuussa julkaistun kirjoituksen perusteella on havaittavissa, että valheblogin kirjoittajaa häiritsee voimakkaasti todellisessa blogissani julkaistu hymyilevä kasvokuva. Valheblogin kirjoittaja aloittaa julkisen kunnianloukkauksen homoseksuaalisuuteen liittyvillä teksteillä ja kuvilla, mikä on aihevalintana hyvin leimallinen ja kirjoittajasta paljastava. Kuka on se suomalainen kirjoittaja, jota homoseksuaalisuus-teema on loukannut tai seksuaalisuus ylipäätänsä häirinnyt minun elämäni suhteen?

Tuon samaisen ensimmäisen valheblogin päätöskappaleessa väitetään ikään kuin minun tunnustuksena, että kirjoittaisin eräälle suomalaisruotsalaiselle terrorismia tukevalle websivustolle, johon olisin tehnyt useita käännöksiä venäjästä ja johon myös Johan Bäckman kirjoittaisi. Tuo websivusto on YK:n turvallisuusneuvoston pakotekomitean vastaisesti toiminnassa edelleen Suomessa. Venäjällä on erityisen päättäväinen asenne mainittua sivustoa vastaan. Valheblogin kirjoittaja uskottelee minut mainitun sivuston kirjoittajaksi. Mikä lienee hänen tarkoitusperänsä tuossa aivoituksessa? Mahdollisesti hän tahtoo leimata minua venäläisiä varten tavalla, joka aiheuttaisi ongelmia minulle. Väite on tuskin uskottava niiden keskuudessa, jotka tuntevat minut paremmin, sillä olen nimenomaisesti vastustanut mainitun web-sivuston toimintaa hyvin tunnetusti. Valheblogin kirjoittajaa vaikuttaa häiritsevän myös toimeliaisuuteni mainittua terrorismia tukevaa web-sivustoa vastaan, koska hän nostaa asian esille jo ensimmäisessä blogissaan.

Mitä on tapahtunut toukokuun alussa, joka olisi ollut viimeinen innoitus valheblogin kirjoittajalle? 6. toukokuuta olen kirjoittanut omassa blogisani, että olisin mahdollisesti pääsemässä Istanbuliin mahdolliselle työmatkalle. 4. toukokuuta olen kirjoittanut vastauksen Facebook-keskusteluun. Kirjoitukseni otsikoin ”Minä rakastan Vladimir Putinia niin kuin itseäni”. Kuvana käytin juuri sitä hymykuvaa, jonka valheblogin kirjoittaja otti käyttöön blogissaan homoseksuaalisessa merkityksessä. 4. toukokuuta kirjoitin siitä keskustelusta, jota Anneli Heliö, Pauli Saarinen, evp. kapteeni Antti-Pekka Mustonen, Jussi K. Niemelä, Arto Luukkanen ja Agneta Storsjö (Mikael Storsjön nykyinen vaimo) käyvät minua moittien. Tuskin on kauas erehtynyt arvaus, jos valheellisen törkyblogin kirjoittaja tulee tuosta erikoisten hengenheimolaisten piiristä. Lisäksi toki muutama muukin henkilö on antautunut vastaavanlaisiin ”hengettömiin” tuotoksiin.

21. toukokuuta 2012

Valheblogiin syntyy uusi kirjoitus 21. toukokuuta 2012: henkilö väittää minun nimeäni ja kuvaani käyttäen, että minulla ei olisi koskaan ollut uskoa, vaan olisin ollut leipäpappi, homo ja alkoholisti. Kuten jokainen ystävä ja sukulainen tietää, nuo esitetyt väitteet ovat täydellisen valheellisia ja loukkaavia. En ole koskaan käyttänyt alkoholia – paitsi ehtoollisella sunnuntaisin ehtoollisviiniä minimaalisen vähän. Olen elänyt raittiin elämän pienestä lapsesta alkaen eikä mitään halua ole alkoholia kohtaan. Myös väitteet epäuskosta ja homoseksuaalisuudesta ovat loukkaavia. Tuo kirjoitus ei ole pelkästään loukkaava, vaan pyrkii tahallisesti aiheuttaa minulle uhkatilanteen: valheblogissa on julkaistu loukkaavia pilakuvia islamia ja profeetta Muhammedia vastaan. Islam rinnastetaan valheblogissa ”pomminvarmaksi uskonnoksi”. Valheblogi syyllistyy näin myös kiihotukseen kansanryhmää vastaan halventamalla islamia. Pilapiirrosten avulla valheblogin kirjoittaja luo uhkan minua vastaan, mikäli ankarimmat muslimit vihastuvat pilapiirrosten tähden minuun. Tanskassa tiedetään jo kostotoimia Islamin kunniaa loukkaavien pilapiirrosten tähden. Kirjoittaja on hyvin tietoinen uhkasta, johon hän saattaa minut tarkoituksellisesti minun nimeäni ja kuvaani käyttäen.

Edellä mainittu menettely toukokuun 21. päivä 2012 osoittaa valheblogin kirjoittajan väärämielisyyttä ja loukkaavuutta myös islamin uskoa vastaan.

21. toukokuuta 2012 kaksi valhekirjoitusta

Toukokuun 21. päivä 2012 mainittu valhekirjoittaja käyttää jälleen nimeäni, kun julkaisee tuona päivänä jo toisen blogikirjoituksena minua vastaan - jo kaikenkaikkiaan kolmannen tekstinsä.

Siinä hän liitää Jeesuksen ja Muhammedin – Islamin uskon profeetan – homoseksuaalisiin mielleyhtymiin liitettyyn puolialastomaan mieshahmoon. Tämä kuva loukkaa sekä minun vakaumustani että islamin uskoa ja kristinuskoa. Teksti väittää lisäksi, että kuva-aineisto olisi Suomen antifasistisesta komiteasta. Mikä on myös perätön väite.

Mainittakoon, että edellä mainitun ”hengenheimolaisten jengin” tietyillä henkilöillä on ollut vastaavia taipumuksia esiintyä toisen nimissä jo aiemminkin – varsin vastaavalla tavalla. Voidaan tietenkin sanoa, että minun olisi ollut viisaampi vaieta 18. toukokuuta 2012 identiteettirikollisen toiminnasta, kun kerroin asiasta blogissani. Tuon kirjoituksen jälkeen sain jo pari päivän kuluttua kaksi uutta loukkaavaa blogikirjoitusta ikään kuin vastaukseksi. Sanoin, että identiteettirikollinen saa nukkua toistaiseksi aivan levollisesti. 18. toukokuuta 2012 päätin ensimmäisen julkisen reaktioni valheblogiin näihin sanoihin, jotka vastasivat hyvin tunnelmaani silloin:

Mitäkö minä teen tuota henkilöä vastaan? En minä tee mitään, enkä pyydä ketään ystävääni koputtamaan tämän henkilön mökin ovelle joskus kauniina kesäiltana ja jututtamaan häntä asiantilan korjaamiseksi. En ole pyytänyt keneltäkään mitään apua mainitun henkilön puhuttelua varten. Olen tänään ja tästä eteenpäin hyvin maltillinen mainitun tyypin suhteen. Itseään ei kannata hukata typeryksen tähden. Sitä täytyy vain suostua siihen, että vihamiehet tekevät pahuuttansa. Jos henkilö kuulee yöllä pientä ääntä talonsa kulmilta, niin se on vain omatunnon ahdistusta ja mielenterveysongelmia: kukaan ystäväni tai "apulaiseni" ei siellä tuota mitään uhkaa. Et tarvitse unilääkettä tai suojaa. Nuku täysin levollisesti. Minä annan sinulle anteeksi syntisi! Vaarallisinta on tietysti se, että vihamiehet voivat käyttää samaa menetelmää myyräntyössä ja vaurioittaa aivan arvokkaita suhteita läheisiin ihmisiin. Siksi on aiheellista olla tarkkana minuun liittyvien yhteystietojen suhteen. Ainoat oikeat yhteystiedot kotisivuilleni ja sähköposteihini ovat tällä hetkellä tässä alla olevat.”

2. kesäkuuta 2012

2. kesäkuuta 2012 valheblogin kirjoittaja väittää ikään kuin minun omana tunnustuksena ikään kuin olisin työskennellyt Venäjän tiedustelupalvelulle. Kirjoittaja ei tietenkään usko itse tuohon väitteeseen, sillä hän toisaalla väittää minun esittävän tappouhkauksia mutta sitten hän itse kirjoittaa mitä törkeintä loukkaavaa blogia tietäen, että tuota uhkaa ei ole olemassa. Kesäkuun alun kirjoitus näyttää syntyvän varsin tyhjästä. Olen tätä edellä kertonut 1. kesäkuuta 2012 blogissani, että johtava kihlakunnansyyttäjä ei hyväksynyt ministeri Heidi Hautalan vaatimuksia minua, Johan Bäckmania ja Suomen antifasistista komiteaa vastaan. Hautalaan liittyvän uutisen kirjoittaminen ei liity mitenkään valheblogin uuteen kirjoitukseen.

8. kesäkuuta 2012

Valheblogin kirjoitus 8. kesäkuuta 2012 on reaktio samana päivänä aiemmin julkaistuun oman blogini kirjoitukseen ”psychology of defamaiton – and my response to violations”. Omassa blogissani kerron, miten elämääni, toimeentuloani ja mainettani valheblogissa eräs suomalainen henkilö loukkaa. Kerron, että tietysti tunnen vihaa valheblogin kirjoittajaa vastaan, mutta en toimita itse kostoa häntä vastaan, vaan luotan siihen, että Jumala on Kaikkivaltias myös rangaistuksensa antajana tässä elämässä ja iankaikkisessa. Kerron myös blogissani siitä, että valhekirjoittajalla on kolme pyrkimystä: (1) luoda lukijoille vahingoittava mielikuva minua vastaan; (2) luoda väärinymmärrys lukijoille minun todellisista pyrkimyksistäni; (3) provokatiivinen pyrkimys saattaa minussa negatiivinen primitiivinen reaktio, jotta tuota vihaista purkaustani tämä henkilö voisi sitten esitellä koko maailmalle. Kerron kuitenkin, että tilanne ei ole toivoton. Itse asiassa lain mukaan valheblogin kirjoittaja on vastuullinen myös emotionaalisen vahingon lisäksi vahingosta, jota mahdollisesti koen työnsaannissa ja suhteiden menettämisenä hänen valheblogin seurauksena.

Pelkäämättömästi ja omantuntonsa paaduttaneena valheblogin kirjoittaja vastaa 8. kesäkuuta 2012 väitteillä, joiden mukaan minä olisin syönyt ylen määrin mielenterveyslääkkeitä ja joiden mukaan minulla olisi vakava aivosairaus. Valheblogin mukaan minä olisin kirjoittanut vihamiehiä syyllistäen, vaikka itsessäni olisi syyllisyys vakavien mielenterveysongelmien tähden. Valheblogi loukkaa tietysti minua tuossa julkisesti, mutta myös kirjoittaa valheellista tietoa: minä en ole koskaan syönyt mitään mielenterveyden hoitamiseen tarkoitettua lääkettä, minulla ei ole mitään mielenterveysongelmiin liittyvään diagnoosia tms, olen terve suomalaismies, joka vihastuu loukkaavien kirjoitusten tähden. Voidaan kuitenkin aiheellisesti miettiä valheblogin kirjoittajan moraalista ja psyykkistä terveyttä, koska hän kirjoittaa kuitenkin blogiansa petoksellisesti toisen ihmisen nimissä ja esittää tuolloin loukkaavia tietoja.

10. kesäkuuta 2012

Uusin valheblogikirjoitus syntyi 10. kesäkuuta 2012, jossa hän sekoittaa kuvioon Venäjän natsit, joiden valheblogin kirjoittaja väittää olevan suurin yhteisö maailmassa. Edelleen kirjoittaja toistaa väitteet homoudesta ja epäuskosta. Nyt hän väittää valheellisesti, että minut olisi tuomittu ihmiskaupasta, koska olisin muka ostanut venäläisen natsin itselleni, mutta tuomiosta vapautuakseni olisin sittemmin avioitunut tuon naisen kanssa, jotta pääsen vapaaksi tuomiosta. Kirjoittaja esittää minun pyytävän anteeksi tekojani sillä perusteella, että olisin sairas. Kirjoittajan henkilötiedot ovat minun osaltani erheelliset. Hänen aihepiirinsä paljastaa yhä enemmän valheblogin kirjoittajasta, jonka samaiset intressit leimata minua tunnetaan myös toisaalta. Sen vuoksi tiedän tuon miehen osoitteen ja nimen.

Miten menetellä?

Joku voisi sanoa, että antaa olla. Ei tuo panettelu lopu sittenkään, vaikka "antaisin olla". En ole ollut mainitun henkilön suhteen koskaan aktiivinen, paitsi olen viranomaismenettelyssä vastannut hänen petollisiin ilmiantoihin asianmukaisesti. Hän on kirjoittanut toista sataa - ehkä jo toista tuhatta - erilaista kommenttia tai tekstiä minua vastaan internettiin useiden vuosien aikana. Pääsääntöisesti kommentit ovat vastaavalla tavalla loukkaavia. On aivan ilmeistä, että hän ei lopeta kirjoittelua omaehtoisesti. Se on kyseisen miehen kummallinen "isänmaallinen missio", vaikka hän ei tajua, että tuolla petollisella toiminnallaan hän häpäisee suomalaisuuden ja isänmaallisuuden. Hän ei ole mikään isänmaallinen herrasmies, vaan pikemmin hän osoittautuu perverssiksi ammatillisessa taustassaan, nykyisissä taipumuksissaan ja mainitun blogin panetteluissaan. Hänen kovasti tanakoitunut vaimo tietää kertoa, ettei tuo henkilö ole enää mikään mies. Mainitun henkilön ikääntymisen ja muista syistä tulleiden ongelmien tähden olen valitettavasti joutunut hänen kohteekseen panettelussa.

On luonnollisesti vaikea päättää, miten menetellä valheblogin kirjoittajaa vastaan. Blogiani lukevat lukuisat poliisit ja KRP voisi myös miettiä lyhyesti, miten olisi aiheellista menetellä. Olen toistaiseksi antanut asian olla ja luottanut, että Jumala itse johtaa elämää ja historiaa ihmeellisellä tavallaan, joka on minulle tuntematon: väärämielinen petoksellinen kunnianloukkaus ei voi olla mitenkään hyväksyttävää, mutta petoksella tuskin henkilö voi voittaa mitään aivan loppujen lopuksi.

Minun vaikeuteni on hillitä itseni vihasta, sillä onhan se vaara, että menen yksin tai yhdessä kutsuttujen miesten kanssa hänen kesämökilleen tai kotinsa ovelle vihan vallassa. Silloin ei seuraa hyvää. Niin en halua menetellä. Sitten olen miettinyt, että alan kertoa tuosta mainitusta tyypistä ja hänen hengenheimolaisista kaikenlaista sellaista röyhkeää mutta todellista, jonka tähden Lappeenrannasta Tallinnaan saakka - tai miten tahansa maantieteelliset koordinaatit asetettaisiin vaikka ihan pääkaupungin sisäisesti - ihmiset saisivat hämmästellä valheblogin kirjoittajan elämää korvat ja posket punaisina. Tietysti kirjoittaisin omalla nimelläni, en petollisesti toisen nimellä.

Mutta en sittenkään halua vastata petollisen ihmisen loukkauksiin julkisella herjauksella, sillä silloin olisin vetänyt itseni tuohon samaan pahuuteen. Jatkuvat julkiset loukkaukset virittävät minussa sisäisen vihan, jonka käsittely syö tarpeettoman paljon energiaani. Se on totta ja harmillista. Paras ratkaisu olisi, jos henkilö itse ymmärtäisi, että hänen menettelynsä on hyvin moitittavaa. Toiseksi paras ratkaisu olisi, että mainitun petollisen henkilön lähipiiri tai viranomaiset ohjaisivat tuota henkilöä oikealle tielle. Toimintastrategiakseni olen jättänyt tällä kertaa rukouksen: Jumalalla on valta myös pahuutta vastaan. Sen vallan Hän varmasti itse toimittaakin oman aikansa ja harkintansa mukaan.

En ole halunnut vaieta tuon petollisen henkilön tästä uudemmasta kirjoittelusta, vaikka ehkä joku henkilö syttyy uteliaisuuteen petosblogia kohtaan. En minä voi kuitenkaan ihmisiä suojella kaikesta pahuudesta, jos heillä on pahuuteen viehtymys. Parempi olisi tietysti, ettei sitä blogia kukaan lukisi, sillä valitettavasti blogin sijainti internetin hakukoneissa paranee sen mukaan, mitä enemmän sitä luetaan. Jo nyt tietyt hakukoneet sijoittavat petosblogin korkeammalle kuin minun oman blogini. Valheblogia on luettu kuukauden aikana jo yli 1200 kertaa, mikä on huomattava levitys törkeästi kunniaaniloukkaavalle sivustolle. Valheblogi ylittääkin tietyissä hakukoneissa oman blogini sijoituksessa.

Valheblogin törkeästi valheelliset loukkaukset olisivat helpommin suvaittavissa, mikäli minulla olisi hyvä poliittinen tai muu yhteiskunnallinen asema tai minun varallisuuteni olisi merkittävä. Silloinkin petolliset herjaukset ylittäisivät ilmeisemmin nyt sananvapauteen liittyvät kansalaisoikeudet. Nyt olen köyhä pitkäaikaistyötön, jolla ei ole mitään poliittista, yhteiskunnallista tai muuta merkittävää asemaa. Tässä tilanteessa petollista kunnianloukkausta ei pidä vähäisessäkään määrin hyväksyä. Tuskin huippupoliitikot edes hyväksyisivät, jos heitä vastaan kirjoitetaan petosblogia vastaavalla menetelmällä, mutta huippupoliitikkojen tulisi julkisesti sietää vielä kipeämmin liioittelevaakin kritiikkiä.





_ _ _ _

Juha Molari Юха Молaри
työtön


Blog http://juhamolari.blogspot.com/ ja VKontakte-profiili http://vk.com/id157941374

Homepage http://personal.inet.fi/business/molari/

EMAIL juhamolari-AT-rambler.ru ja juhamolari-ÄT-gmail.com (-at-= @)

СМИ и Юха Молaри (коллекция, Molari in Russian media): http://juhamolari.blogspot.com/2010/01/blog-post_23.html