tiistai 2. heinäkuuta 2013

Minulla ei ole Vladimir Putinin puhelinnumeroa kännykässäni

Neljä vuotta sitten kaksi suomalaista miestä otti minuun yhteyttä "luottamuksellisesti", kumpikin ulkoisesti itsenäisesti toisiaan tuntematta. He tahtoivat, että välittäisin jotain "salaista tietoa" Putinille.

Neuvoin, että ottavat yhteyttä Venäjän lähetystöön Suomessa asiansa johdosta, minulla ei ole Putinin puhelinnumeroa kännykässäni.

Nämä miehet kovasti tahtoivat tietää, saisinko viestiä eteenpäin.

Nyt tänään ja vähän ennen taas samat henkilöt  - toinen hiukan toisen jälkeen - ottivat yhteyttä minuun, mutta eivät tahtoneet kertoa "salaisuuksia" puhelimessa. Kysyivät suhdettani RISI:in. Tahtoivat tavata.

Vastasin, että ensi viikon olen kiireinen lastenhoidon ja Hesa Cupin vuoksi. Minulla ei ole suhdetta RISI:in. Olen työtön mies, jolla ei ole suhteita virallisiin elimiin. Tehtäköön nyt antamani vastaus myös blogissa yleisesti selväksi. Venäjään liittyvissä asioissa Venäjää edustaa suurlähetystö.

Lisäksi pari vuotta sitten muuan tuntematon henkilö olisi tahtonut välittää Suomen salaisia asiapapereita minun kauttani eräälle venäläiselle medialle, mutta ehdottomasti sähköposti olisi ollut salattu. En suostunut ottaa vastaan "salaisia asiakirjoja", koska toinen osapuoli oli täysin tuntematon ja tahtoi jäädä sellaiseksi. Ennenkaikkea minä en ole mikään salaisuuksien välittäjä Venäjälle, elän yksinkertaista ihmiselämää pienissä ympyröissäni.