torstai 20. helmikuuta 2014

Mitä SM:n jäbä duunaa?

En koe sinänsä pahaksi, että Suomen sisäministeriön poliisiosaston jäbät lukevat blogiani, mutta Stasi-henki on sopimatonta resurssien hukkaamista. Poliisilla ei ole tunnetusti liikaa resursseja. Siksi paheksun moraalisesti sitä, että viime yönä Suomen sisäministeriön jäbä duunasi puoli tuntia minun blogissani yhä uudestaan edestakaisin seikkaillen sen selvittämiseksi, miten elämäni kulki lokakuussa 2011. Tämä jäbä ei ole edes ensikertalainen asiassa, vaan hän on duunannut asian kanssa todella useamman kerran jo edeltävien viikkojen aikana.


Mikä ongelma on yhden pitkäaikaistyöttömän elämässä, että jäbän pitää sitä niin tutkia? Sadat tuhannet eroavat kirkosta eikä minun eroni kirkosta voi olla sen suurempi juttu. Tuhannet liittyvät kirkkoon eikä minun liittyminen kirkkoon voi olla sen suurempi juttu.  Kymmenet tuhannet suomalaiset ovat köyhiä ja työttömiä niin kuin minäkin olen. Tuhannet käyvät joskus Moskovassa matkalla niin kuin minäkin olen joskus harvoin saanut käydä, mutta nyt en voi käydä, koska rahaa ei ole matkailla enkä vierasta rahaa saa.

Jotta SM:n jäbä saisi aikaa tärkeämpään touhuun kuin stasi-henkiseen ajankäyttöön yksityisihmisen elämänvaiheiden selvittämiseksi, niin tässä on kootusti nuo blogit ja detaljit, joita hän yhä uudestaan eri päivinä lukee, lukee, lukee, lukee, lukee… Eikö virkakoneita voisi käyttää tähdellisempään tekemiseen?

Olen kirjoittanut 18.10.2011 kasakkapäällikön kohtaamisesta. [1]  Tämä kohtaaminen tapahtui Moskovassa 15.10.2011 Venäjän internationaalin ja euraasialaisen kansanrintaman kongressissa.[2]

Pidin puheen isäni muistotilaisuudessa Savonlinnassa 29.10.2011 ja kerroin siinä muutamia mahdollisesti mielikuvia herättäviä detaljeja kalenteristani tuon kuukauden ajalta.[3]   Seuraavana päivänä 30.10.2011 oli Venäjän ortodoksisessa kirkossa mirhavoitelun eli konfirmaation sakramentti minulle.[4] Olen kertonut Venäjän ortodoksisen kirkon valinnasta jo pari päivää ennen tapahtumaa RT-kanavalla 27.10.2011.[5]

Isäni kuoli syyskuussa 2011. Melkein samana päivänä Espoon tuomiokapituli ilmoitti erään iltapäivälehden mukaan, että en saa siunata isääni.  Olen kertonut, että minulla ei ollut varaa matkustaa Savonlinnaan katsomaan sairasta tajuttomana olevaa isääni, kun tämä oli sairaalassa lyhyen ajan ennen kuolemaansa. Jotkut räkänokat ovat sekoilleet julkisuudessa ja kirjoittaneet jopa RT-kanavalle blogiin, että olisin matkaillut Moskovassa, mutta hylännyt isäni. Todellisuudessa nämä olivat myös eri aikaan tapahtuneita asioita. Lisäksi pelkät bensat olisivat maksaneet autolle noin 100 euroa. Sitä vastoin kuukausi myöhemmin minulla oli mahdollisuus matkustaa Moskovaan konferenssiin, koska pääsin sinne ilmaisin: Moskovassa käytin rahaa vain 2,4 euroa kun olin pari päivää Venäjällä ilman ruokaa ja ostin syrjäseudun rautatieaseman halpabaarista yhden keittolautasen sekä itse matkaliput sain siis ilmaiseksi.

27.1.2013 olen kertonut blogissani seikkaperäisemmin minun tiestäni ortodoksiseen kirkkoon. Juttu on julkaistu venäjäksi Venäjän Federaation virallisessa viikkolehdessä Rossiiskie Vesti 21-27.1.2013.[6]


Kirjoittaja

 Juha Molari, unemployed, D.Th, BBA.
GSM+358 40 684 1172
EMAIL juhamolari-ÄT-gmail.com (-at-= @)
СМИ и Юха Молaри коллекция, Molari in Russian media): http://juhamolari.blogspot.com/2010/01/blog-post_23.html