torstai 13. maaliskuuta 2014

Garri Kasparovin verkkosivusto suljettiin Venäjällä

Entisen shakkimestari Garri Kasparovin verkkosivusto suljettiin Venäjällä. Olen henkilökohtaisesti asiasta erittäin kiitollinen. Noin pari kuukautta sitten kirjoitin Venäjän valtion joillekin edustajille omakohtaisen pahoitteluni siitä, että Kasparovin sivusto loukkasi mainettani levittämällä törkeästi valheellista juttua minua vastaan. Valheen levittämisessä oli vastuussa suomalaiseen vihayhteisöön Finrosforumiin linkittyvät tietyt tyypit.

Kasparovin sivustoa ei toki suljettu meikäläisen yksityistapauksen johdosta, vaan tuo tapaus vain osoitti sen valheellisen törkyaineiston, jolle Kasparov antoi tilan.

Minun tapauksessani sivusto levitti venäjäksi valheellista juttua, jonka mukaan olisin osoittanut mieltä Venäjän valtiota vastaan ja Pussy Riotin puolesta! Todellisuudessa en ole ollut missään tuollaisessa mielenosoituksessa. Pussy Riot -ryhmäseksipissaryhmä loukkaa minun vakaumustani monella eri tavalla.

Vihdoin Venäjällä toteutui oikeus. Olen myös Suomessa vaatinut poliisiviranomaisten kautta, että tietyt loukkaavat valhetta levittävät sivustot pitäisi sulkea niinkuin lain mukaan tapahtunee ajallaan.
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2014031318122402_ul.shtml