tiistai 18. maaliskuuta 2014

Olen todistetusti hygieeninen

Olen todistetusti hygieninen. Sain tänään Eviran sertifikaatin ja kortin, jonka mukaan olen osoittanut elintarvikehygieenista perusosaamista. Lausuttakoon tämä jo lähtökohtaisesti, jotta natsit eivät väitä minua saastaiseksi kaikkien jäljessä olevien uutisten johdosta. Olen siis hygieeninen.

Tänään kävin 8 kilometriä pitkällä juoksulenkillä lumisella kuntopolulla. En tykkää juosta tien varressa. Lumisella kuntopolulla oli ihan kelvollista juosta. Nyt piti tietysti keskittyä entistä enemmän juoksuryhdin ja askeleen kontrolliin, mikä ei ole suinkaan pelkästään paha asia. Kuntoni ei ole kuitenkaan mainittava. Liukkaus vaikutti senkin, että vauhtia ei voi ihan uhkarohkeasti pitää. Hiljaisesta vauhdista huolimatta minun piti useasti hiljentaa vauhtia ja kävellä, koska alkoi liikaa hengästyttää. Muistelin ja tunnustelin, että parin kuukauden kuluessa varmaan pystyn juoksemaan kuitenkin ihan samaan kuin joskus 15-17 -vuotta vanhana poikana, jolloin hellesäällä uuvutin itseäni metsätöissä ja kävelin päivän kumisaappaissa isossa risukossa, minkä jälkeen kävin väsyneillä jaloilla juoksemassa muutamassa juoksukisassa. Niin juoksin pitkän päivän päätteeksi 1500 metriä 4.15 aikaan, mikä on sinänsä huono aika, vaikka on vähän alle 3.00 min/km -vauhtia. Nyt tunne on jossakin määrin sama, joten ehkä samankaltaiseen vauhtiin pystyn ikämiehenä. Veteraanien SM-viestijuoksut ovat kesäkuun alussa siellä jossain, missä minä lapsena ja nuorena juoksin muutamia kilpailuja. Ehkä kevään aikana kuntoudun jo kelvolliseksi ikämieheksi. Jos en kuntoudu kelvolliseksi ikämieheksi, niin voin tänään todeta tyytyväisenä, että olen ainakin todistetusti hygieeninen ikämies.

Tällaiset olivat lenkkimaisemat tänään.


Suomalaisen kansalais- ja ihmisoikeusjärjestön Suomi-Kaukasia -ystävyysseuran ry. sihteerinä välitän tiedoksi, että Suomi-Kaukasia -ystävyysseura ry. on onnitellut Krimin väkeä ja Venäjän valtiota historiallisen hienosta äänestystuloksesta:



"Suomalainen rekisteröity kansalais- ja ihmisoikeusjärjestö Suomi-Kaukasia -ystävyysseura ry. onnittelee Krimin väestöä viisaasta ratkaisusta rakentaa tulevaisuutta ja menestystä kansanvallan ja äänestystuloksen mukaisessa järjestyksessä. Kansa on ilmaissut tahtonsa. - - -"



Kirjoittaja:



Juha Molari, unemployed, D.Th, BBA.
GSM+358 40 684 1172
EMAIL juhamolari-ÄT-gmail.com (-at-= @)
СМИ и Юха Молaри коллекция, Molari in Russian media): http://juhamolari.blogspot.com/2010/01/blog-post_23.html