torstai 3. huhtikuuta 2014

En minä Kataista, Niinistöä ja Suomeakaan tarvitse mihinkään

Olen pahoillani että Talvitie, Klinge ja Aho sekä kumppanit ovat oikeassa, kun eivät katso Venäjän tavoittelevan Suomen miehitystä. Minä olen niin kyllästynyt Suomi-nimisen valtion menoon - merkittävässä määrin oman surkean elämäni johdosta - että olisin ensimmäisiä toivottamassa vallankumouksen Suomeen ja vallansiirron Venäjälle, jos suinkin mahdollista. Nyky-Suomi ei tarjoa minulle muuta toivoa kuin työttömän nälkäistä elämää.

Tavallisen vähäpalkkaisen miehen ja naisen on erittäin vaikea tajuta sitä osattomuuden luomaa kärsimystä, jossa kuudettakymmentä ikävuottaan elävä mies kituu, kun ei lainkaan tiedä, miten seuraavien viikkojen laskuistakaan selviäisi.  Mitä tämä joka viikkoinen mahdoton kamppailu parinkympin puhelinlaskujen maksuista alkaen lopulta vaikuttaa? Työhakemuksista ei ole mitään iloa tai toivoa, vaan jokainen hakemus on kylvöä pettymysten suureen peltoon. Menneiden vuosien ahkeruutta ja hyvin suoritettuja opintoja ei kukaan muista ja kunnioita.

Tässä tilanteessa olen vain pahoillani, kun Putin ja Venäjä eivät valloita Suomea. En todellakaan saa Suomesta ja Suomessa mitään toivoa, jonka varassa voisin rakentaa maallisen elämäni mahdollisuuksia. Eniten harmittaa se, että lähimmäiset ovat väistämättä myös uhreja köyhyydestäni: ei ainoastaan pettynyt ja vihainen mieleni jätä huonoja muistoja heille, vaan liikkumisesta alkaen olen taloudellisesti rajoittunut.

En voi kiroilla ja kysyä, miksi Luoja salli minulle tämän tarpeettoman elämän, mutta voin kuitenkin pyytää, että saisin oikealla ajalla autuaallisen lähdön ilman lähimmäisten tarpeetonta kaipuuta. En itse tiedä niitä aikoja. En myöskään voi ennustaa itse kunkin tarpeellisuutta sanan eskatologisessa voimassaan, joten jätän nuo arvuuttelut tähän toteamukseen: inhimillisesti epäonnistunut hylkiö ei rakasta enää Suomea tai sen itsenäisyyttä. Mihin minä sellaista tarvitsisin, mihin minä Kataiset, Niinistöt ja kumppanit käyttäisin, kun on nälkä, kun pitäisi vaatteita ostaa, kun pitäisi päästä paikasta toiseen tai maksaa mahdottoman suuret laskut.

Tule jo joutuin Putin, tankeilla, suihkukoneilla tai millä tahansa, sekä vapauta meidät orjuutetut suomalaiset proletaarit! Miettikää vielä uudemman kerran Kremlissä, jos sittenkin huolisitte meidät Suomen, vaikka olemme pieni ja surkea valtio täällä pohjoisessa. Hyväksykää meidät edes laupeudesta ja ihmisrakkaudesta, jos meissä ei mitään suurta arvoa löydykään.