maanantai 15. elokuuta 2016

Olen lojaalimpi Suomen kansalle kuin Rysky Riiheläinen



Janne ”Rysky” Riiheläisen kirjoittelu hänen blogissaan on ollut niin loukkaavaa itseäni kohtaan, että minun on ollut mahdotonta reagoida jotenkin edes maltillisesti siihen, kunnes nyt yritän vastata blogissani. Aiemmin laitoin lyhyen twiitin asian johdosta. En tiedä tekikö Rysky bloginsa Suomen valtion yleisradioyhtiön (YLE) kesäbloggarina vai pelkästään omalla ajallaan.

Janne ”Rysky” Riiheläisen kirjoituksessa loukkaa itse asiassa monikin seikka. Erityisesti loukkaavaa on, että hän nostaa minun nimen ylipäätänsä esille kirjoituksessaan, jossa hän käsittelee lojaalisuutta Suomelle. Nämä sanat ovat alatyylistä kirjoittelua, jota Rysky Riiheläinen harjoittaa ilman että minulla on mitään osuutta asian suhteen:

”Sen maailmankuvan realistisuudesta kertoo jotain se, että hänen puolestaan protestoivat julkisesti Johan Bäckman, Juha Molari ja MV-lehti”.


Tämä Rysky Riiheläisen teksti viritti minussa kovan vihan tunteen, jota en ole vieläkään täysin saanut tyynnytettyä. Rysky Riiheläisen koko teksti on paljon pitempi ja läpeensä kiero hengessään.

Kyseessä on maakuntajoukoista erotetun Gleb Simanovin tapauksesta, kun Gleb oli kirjoittanut Facebookissa jonkun kriittisen kommentin jenkkien informaatiosodasta, mikä ei kuitenkaan sopinut jonkun upseerin mieliin. Ryskyn mukaan Glebin maailmankuvan reaalisuus olisi kai ongelmallinen, mistä osoituksena olisi hänen puolestaan protestoineet Johan Bäckman, Juha Molari ja MV-lehti. Ryskyn kerronnassa jälkimmäiset olivat pahojen roolissa.

Mikä minun osuuteni oli todellisuudessa? 

Tuttu bussikuski kertoi tämän tapauksensa minulle ja kirjoitimme yhdessä juttua siitä. Mietimme myös, missä ja kuka nostaisi asian keskusteluun. En löytänyt mitään uskottavaa edellytystä virittää keskustelua Yleisradion tai Hesarin tms. avulla, jotka tuskin tahtoisivat puhua asiasta. Niin lähetin Ilja Janitskinille jutun ja Glebin nauhan. Tästä seurauksena MV-lehti julkaisi kyseisen henkilön kohtalosta kuvauksen. 

Minun mielestäni minun tehtäväni on tällä tavalla kokea myötätuntoa ja auttaa toista ihmistä, kun tämä tahtoo ongelmastaan puhua: niin olen toiminut, mutta vain sivullisena ja ulkopuolisena. Minun tehtäväni ei ole mennä asioiden ytimiin.

Maailmankuvan realistisuudesta
Mitä tulee ”maailmankuvan realistisuuteen”, niin maailmankuvani on huomattavan realistinen toisin kuin huuhaan ja peikkojen parissa höyryävän Rysky Riiheläisen, joka ei vieläkään ole koskaan suorittanut mitään reaalisia opintoja tai tehnyt oikeita töitä. Jos suomalainen ihminen ei kykene reaaliseen kurinalaisuuteen, istua tuolilleen, lukea kirjansa ja tenttiä nämä asianmukaisesti, niin hänen maailmankuvansakin on todennäköisesti harhainen ja haahuileva! Rysky elää mielikuvituspeikkojen jahtaamisessa ja niiden jallittamisessa. Tuskin hän kirjoittaa juttujansa ilman pientä päihtymystä, koska ne ovat niin kummallisia ihan muusta maailmasta kuin tästä reaalisesta todellisuudesta.

Tarkennettakoon, että minun elämäni on täysin raittiin elämän mukainen: en ole koskaan käyttänyt alkoholia (en olutta, en viiniä enkä muutakaan – mikäli ei lueta harvoin sunnuntaina ehtoollisjumalanpalveluksessa tippa viiniä ehtoollispikarista), en ole koskaan käyttänyt huumeita tai muita päihteitä, en koskaan tupakoinut enkä edes kokeillut ensimmäistä kertaa. En ole edes kahviriippuvainen, koska en ole koskaan juonut tai maistanut kahvia. Teetä olen juonut noin kerran vuodessa. Virvokkeita (cocis) olen juonut noin kerran kahdessa kuukaudessa. Mitä minä juon, on kylmää vettä ja joskus mehua.  Hyvä oloni tulee siitä, että nukun yöni hyvin! Tällä tavalla selvin päin muodostan maailmankuvani – toisin kuin ilmeisemmin Rysky Riiheläinen tekee, mitä epäilen katsoessani hänen kasvojen pöhöttyneisyyttä ja lukiessani hänen tekstiensä höyrypäistä mielikuvitusmaailmaa.

Minä todella hermostuin Rysky Riiheläisen töykeästä kirjoituksesta.


Ei mitään yhteyttä poliittisiin touhuihin
Minulla ei ole mitään osallisuutta eikä kosketuspintaa tai suhdeverkostoa mihinkään venäläisen informaatiosodankäynnin toimijoihin tai asiantuntijoihin. Sellaista suhdetta ei ole nyt eikä ole koskaan ollut. Ei ole edes hajua asiaan liittyvistä ihmisistä tai yhteyksistä! Siksi pidän loukkaavana, kun nimeni mainitaan edes teeman yhteydessä yhä uudestaan. Se, että suomalainen siivooja seuraa suomalaisia uutisia, on yhtä tavanomaista, jos suomalainen tiskaaja, postinjakaja tai ruohonleikkaaja seuraa uutisia sekä joskus lausuu niistä kommenttinsa. 


Olen erityisen epäpoliittinen ihminen! En ole äänestänyt monissa viime vaaleissa enkä löydä yhtään puoluetta, joka mitenkään herättäisi kiinnostukseni äänestää.
Minun työni on siivota paskan ja kusen jäljet ja hajut miesten ja naisten vessoista aamuvarhaisella. Se työ toteutuu huomattavasti realistisemman maailmankuvan puitteissa kuin Rysky Riiheläisen informaatiosodankäyntiä käsittelevät turpo-blogit! Olen huomattavasti lojaalimpi Suomen valtiolle, kuin jenkkien agendan mukaan höyryävä Rysky Riiheläinen, joka ei ole puolestaan lainkaan lojaali Suomen valtiolle, Suomen historialle, Suomen kansalle ja Suomen ulkopolitiikalle.


Kuvassa vihastunut kirjoittaja:

Juha Molari, D.Th, BBA.
osa-aikainen siivooja
GSM+358 40 684 1172
EMAIL juhamolari-ÄT-gmail.com (-at-= @)
Twitter: https://twitter.com/molarijuha