torstai 25. elokuuta 2016

Valhesivustot saavat tukea toimittajilta ja upseereilta



Verkkomeedio – suomalaisten jonkinlaisten törkyturpien twitter-sivusto – sekoilee edelleen. 24. elokuuta Verkkomeedio käy keskustelua jonkun Esa Erkkisen kanssa, joka minulle täysin outo nimi.  En edes tiedä, onko hän oikea henkilö vai jonkinlainen natomielinen trolli. 

Koko ajatusten kehitelmä Verkkomeedion ja Esa Erkkisen keskustelussa on myös niin mielenvikainen, kuin vihamielisillä törkyturvilla voi ylipäätänsä olla. Höyryävien salanimien kirjoittelun voisi periaatteessa kokonaan sivuuttaa ilman huomiota, mutta traagiseksi tuo kirjoittelu muodostuu sen johdosta, että mainittu Verkkomeedio vaikuttaa olevan ala-arvoisena valhesivustonakin joidenkin itseään arvostavien toimittajien ja upseerien mielisuosiossa.

Verkkomeedio itse on mieltynyt mm. Otavan päätoimittajan Petri Korhosen, Hesarin toimittajan Laura Halmisen ja Ylen kesätoimittajan Janne Riiheläisen outoihin tunteen purkauksiin.  Nämä ja muut tahot myös levittävät Verkkomeedion viestejä eteenpäin, vaikka heillä tulisi olla taju sivuston eettisesti ala-arvoisesta toiminnasta.

Verkkomeedion kohteina ovat hyökkäyksissä olleet lähinnä Janus Putkonen, Petri Krohn ja Johan Bäckman, joiden jopa passikuvia ja sosiaaliturvatunnuksia Verkkomeedio on levittänyt twitterissä kaiken muun lisäksi.
Janus, Petri ja Johan ovat yhteiskunnallisia aktivisteja, jotka liikkuvat maailmalla isoissa asioissa. En osaa arvioida heidän puolestaan asioiden kyseisen käsittelyn merkittävyyttä, kun en ole ollut yhteydessä näihin vaikuttajiin. Liikumme hyvin eri tasoilla yhteiskunnallisesti. Minä olen poliittisen vaikuttamisen ulkopuolella, siivoan vessoja – eikä minulle kuulu ison tai pienen maailman poliittiset kuviot. Minulla ei ole mitään poliittisia suhteitakaan.

Tällä kertaa Verkkomeedio viittaa Johan Bäckmanin blogiin ja linkittää dosentin Suomen Vapaa Sana –nimiseen twitteriin. Kun katsoin Bäckmanin blogia, niin siellä näkyy hänen sinänsä mielenkiintoinen matkakertomus Donetskin kansantasavallasta. http://kohudosentti.blogspot.fi/

En löytänyt mitään yhteyttä Suomen Vapaa Sana –nimiseen twitter-tiliin.  Ehkä olin huolimaton, kun luin sivustoa, mutta yhteyttä en löytänyt.

Tuntematon Esa Erkkinen selittää, että MV-lehti voisi auttaa Suomen Vapaan Sanan –sivustoa. Ihan käsittämätön heitto, joka ei myöskään perustu mihinkään. Erkkinen ja Verkkomeedio eivät ilmaise, miten koko asia liittyy edellä sanottuihin.

Tämän jälkeen Verkkomeedio keksii MV-lehden toimittajan T9, jonka vielä samaistaa jopa minuun. 

Näin Verkkomeediossa rakennetaan monikerroksinen valheiden pilvenpiirtäjä

Verkkomeedion koko pöhköhullu hajanainen rakennelma Suomen Vapaa Sana –sivuston suhteen sisälsi siis neljä valhetta:
1.       Linkki Johan Bäckmaniin
2.       Linkki MV-lehteen
3.       Linkki T9-toimittajaan
4.       Linkki minun nimeeni

En ole koskaan ennen tätä päivää kuullutkaan mistään Suomen Vapaa Sana –twittersivusta.
Tietysti minun kristillinen kutsumukseni olisi yrittää nyt hillitä itseni Verkkomeedion harjoittamasta mustamaalauksesta ja valheen levittämisestä huolimatta.

Daavidin Psalmissa 38 on kaunis ja haastava opetus pysyä hiljaa valehtelijoiden levittäessä pahantahtoisia sepityksiään:
Vihamieheni punovat kavalia juonia kaiken aikaa. Minä olen kuin kuuro – en kuule mitään, olen kuin mykkä – en suutani avaa. Minä en enää mitään ymmärrä, en voi sanoa sanaakaan vastaan. Herra, sinun apuasi minä odotan. Herra, minun Jumalani, sinä vastaat minulle” (Psalmi 38:13b-16).


Kirjoittaja ei ole yhteiskunnallinen aktivisti eikä ole missään yhteyksissä median vaikuttajiin.
 
Juha Molari, D.Th, BBA.
osa-aikainen siivooja
GSM+358 40 684 1172
EMAIL juhamolari-ÄT-gmail.com (-at-= @)
Twitter: https://twitter.com/molarijuha