maanantai 3. huhtikuuta 2017

Ylilauta spekuloi minua hiukan ontuen



Ylilauta-sivustolla kirjoittajat kehittelevät puoleen jos toiseen spekulaatiota, kun en ole pitkään aikaan kirjoittanut  blogiani. Vastaan siis tähän hätään nyt ensimmäiseksi.

En ole todella kirjoittanut blogiani vuoden 2017 puolella, koska olen keskittynyt enemmän liikunnan harrastamiseen. Olen kuitenkin kirjoittanut twitterissä ja Facebookissa sekä muutaman kerran MV-lehdessä. Lisäksi olen antanut yhden haastattelun Venäjän televisiolle. Valmistelen myös tutkimusta Jessikka Aron, Saara Jantusen ja Janne Riiheläisen harjoittamasta propagandasta suomalaisia vastaan. Mahdollisesti Eurooppalainen hybridiuhkien tutkimuskeskus julkaisee sen jossain muodossa.

Jokainen aamu menen siivoamaan vessoja. Viime vuoden keväällä ja usein senkin jälkeen juoksin siivoamaan 15 km ja takaisin kotiin 15 km. Tässä iässä kolmenkymmenen kilometrin juoksun jälkeen olin jo niin väsynyt, että en viitsinyt kirjoitella mitään. Tämä juoksu oli jopa varhain aamuyöllä kello 5 aikaan ja ns. ”tyhjällä vatsalla”: en voinut syödä heräämisen jälkeen mitään ennen juoksuun lähtöä, koska ruoka olisi käynyt koskemaan vatsaan. 

Nyt keväällä 2017 en ole juossut työmatkoja, paitsi kerran tai pari. Sitä vastoin olen jokaisen aamusiivouksen jälkeen mennyt kuntosalille: 30 kertaa 30 päivän aikana. Kuntosalilla olen juossut juoksumatolla ja tehnyt lihaskuntoharjoituksia. Lisäksi olen muutaman kerran viikossa käynyt myös iltapäivällä juoksulenkillä. Parin viikon ajan olen harrastanut siis liikuntaa noin 10 kertaa viikossa.
Oman liikunnan lisäksi olen tietysti käyttänyt aikaa lasten liikuntaan viemiseen ja odottamiseen sekä heidän koululäksyihin sekä nuorimman pianotunteihin.

Mitä tulee yhteiskunnallisiin intresseihin, niin on tietysti totta sekin, että osa-aikaisena siivoojana tulee ”hapan” olo poliittisia teeskentelijöitä kohtaan, jotka haluavat taas huijata itseään äänestämään.

Valitan, että Ylilauta-sivuston kirjoittajat eivät huomaa, että vain kuukausi sitten Jessikka Aro vieraili oikeustieteen asiantuntijana Eduskunnan hallintovaliokunnassa ja ehdotti siellä myös sanktioiden alaisiksi Ylilauta-sivustoa niin kuin Hommaakin. Kun yhteiskunnan tukahduttavat toimenpiteet menevät tuolle spekulaation tasolle, niin meikäläisen osa-aikaisen siivoojan parjaaminen menee jotensakin ohi painoarvoisen kohteen.

Yhteiskuntamme kauneus ja kunniallisuus eivät ole aivan niin sinivalkoiset, kuin moni saattaa uskotella, jos ja kun hiukan kulissin takaa tarkemmin saa katsella.

Minun leimaaminen ”suomivastaiseksi” on tämän viimeisenkin kohdan johdosta surullista, kun ainakin ”suomalaisvastaisia” tahoja olisi ihan riittävästi liikkeelle mediassa ja muuallakin, että niitä voisi hyvästä syystä moittia.
Terveisin Juha Molari



Juha Molari, D.Th, BBA.
osa-aikainen siivooja
GSM+358 40 684 1172
EMAIL juhamolari-ÄT-gmail.com (-at-= @)
Twitter: https://twitter.com/molarijuha