Statcounter

keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Juha Molari ei ole tukeva iso ”mies mekossa” sateenkaarimielenosoituksessa Venäjää vastaan

Leike Oksana Chelyshevan epätarkasta, epäluuloa virittävästä
artikkelista.
Minun nimeni on liitetty halveksittavaan yhteyteen venäläisen shakin suurmestarin ja poliittisen aktvistin Garri Kimovitš Kasparovin (Гарри Кимович Каспаров; alk. Garri Weinstein) websivulla, jonne on ilmestynyt tänään 11.9.2013 vastenmielinen venäjänkielinen artikkeli. Sen kirjoittaja on amerikkalaisen NED:n rahoituksen avulla toimiva, Suomessa asuva ”poliittinen pakolainen” Oksana Chelysheva (Chelisheva; Оксана Челышева). Kirjoituksessaan Oksana väittää, että anarkistit ja homot valittivat Suomessa Venäjän kansalaisten oikeuksien puolesta mielenosoituksessa Venäjän suurlähetystöä vastaan Helsingissä. Kasparovin web-sivu on jäädytetty tähän linkkiin: http://www.freezepage.com/1378888725YMGNGVZTOY

Suomalaisten anarkistien verkosto ”Free Pussy Riot” oli järjestänyt 7.9.2013 mielenosoituksen, joka päättyi Venäjän suurlähetystölle Tehtaankadulla. Mielenosoituksessa jäsenet ryhtyivät myös laittomuuksiin, jolloin poliisi pidätti useita ihmisiä. Nämä ihmiset olivat käyttäneet myös sellaisia soihtuja, jotka poliisin mukaan oli tulkittava enemmän räjähteiksi tai raketeiksi. Oksana Chelyshevan mukaan poliisi olisi tahallisesti provosoinut laittomuuksia pakottamalla mielenosoittajat toiselle puolelle katua. Kirjoittaja vääristelee informaatiota eikä sen vuoksi kerro, että Helsingissä poliisi määrää kaikkien suurlähetystöjen yhteydessä mielenosoittajat vastakkaiselle puolelle tietä. Tämä koskee myös mielenosoituksia Viron tai USA:n suurlähetystöjä vastaan.

Oksana Chelysheva kirjoittaa: 
uhmakkaasta naiseksi pukeutuneeksi miehestä, joka yritti ylittää kadun Venäjän suurlähetystön puolelle. Provokaattorin kuva ilmestyi Suomen mediaan, jonka jälkeen provokaattori tunnistettiin entiseksi pastoriksi Juha Molariksi, joka on yksi pahamaineisen Putinin hallinnon kannattaja. Toki Molari itse kiistää, että hän otti osaa mielenosoitukseen. Kuitenkin ”mies mekossa” muistuttaa pastoria”.

Todellisuudessa kuvassa on ollut ”mies mekossa”, mutta tuo mies on kaikkea muuta kuin minun näköinen: minä olen juoksu-urheilun tähden jo kevytrakenteinen, solakka pieni mies, 177 cm 68 kg, mutta median mies on yli 190 cm ja yli 90 kg painava tukeva mies. Mediakuvan miehellä on päälaessa ainakin alkavaa kaljuuntumista, hiukset ovat heikot, mutta minulla on hyvin vahvat tuuheat lyhyeksi leikatut hiukset. Minulla ei ole mitään kaljuuntumisen merkkejä (eikä sellaista perintöä). On mahdollista, että tuo tukeva iso mies on käyttänyt laittomasti minun nimeäni mielenosoituksessa, joka on erittäin vastenmielinen minun vakaumukselleni.

Aiemmin vastasin, että olin mielenosoituksen aikana Laajasalossa jalkapalloharjoituksissa, mutta luulin virheellisesti, että mielenosoitus olisi ollut perjantaina iltapäivällä. En ole kiinnostunut enemmässä määrin typerästä mielenosoituksesta. Lauantaina olin mielenosoituksen ajankohtana lasteni ja erään toisen perheen lapsen kanssa Helsingissä Linnanmäellä sen jälkeen kun olin aamupäivällä urheillut poikani kanssa jalkapallokentällä yli 2 tuntia.  Linnanmäeltä palasimme vasta kello 20:n jälkeen. En ollut tietenkään mielenosoituksessa! Laitoin myös Linnanmäeltä Facebookiin erän valokuvan tuona hetkenä. 

Ennen kaikkea minun moraalini ei salli osallistua mihinkään törkeyksiin Venäjän valtiota ja suurlähetystöä vastaan. Minun kristillinen vakaumukseni on ortodoksinen, olen Venäjän ortodoksisen kirkon jäsen: Pyhä Raamattu tuomitsee homoseksuaalisten suhteiden suosimisen. Ihmiset eläköön rauhassa ja turvassa, mutta turmiollista propagandaa en hyväksy. Minä en osallistu anglosaksisen informaatiosodan menoihin Venäjän valtiota vastaan, vaan rukoilen siunausta ja menestystä Venäjän valtiolle ja Venäjän ortodoksiselle kirkolle.

Garry Kasparovin ja hänen "bandiittien" ihmisoikeustyö olisi edes vähän uskottavempi, jos he valehtelisivat vähemmän, mutta nyt Kasparovin web-sivusto valehtelijoiden foorum.


Mitä tulee Pussy Riot –anarkistiryhmään, niin olen kirjoittanut useamman kerran blogissani ja lausunut venäläisessä mediassa tästä ryhmästä ja Voina-ryhmästä varsin selvän kriittisesti. Mielipiteeni ei voi olla epäselvä. Pussy Riot –anarkistiryhmän kanadalainen johtaja on puolestaan muistanut minua ikävämielisesti omalla web-sivustollaan. Tämän johtajan vaimo kärsii tunnetusti vankeudessa. Heidät tunnetaan yhteisistä yhdyntäkuvista luonnontieteellisestä museosta. Siihen aikaan rouva oli raskaana. Koululaiset tekivät museovierailua silloisen anarkistisen tempauksen ajankohtana. Ei ole mitenkään mahdollista, että tukisin tuota ryhmään mielenosoituksessa Venäjän valtiota vastaan! 



. . . . . . . .

Juha Molari Юха Молaри
GSM+358 40 684 1172
Teologian tohtori, BBA
EMAIL juhamolari-ÄT-gmail.com (-at-= @)

СМИ и Юха Молaри коллекция, Molari in Russian media): http://juhamolari.blogspot.com/2010/01/blog-post_23.html