Itse en tue minkään kansakunnan tai poliittisen tai uskonnollisen tahon puolesta kiihkoilua ja intoilua, vaan tässä teen vain tiettäväksi täysin päinvastaisen kuin Suomen eduskunnan luoma oudon vihamielinen raportti. Kun
Suomen eduskunnassa ovat moninaiset noita-akat ja huru-ukot alkaneet julkaista
houreitansa Tulevaisuusvaliokunnan nimissä raportissa ”Russia as a Neighbour”
Venäjän toinen toistaan kauheammaksi skenaarioksi, niin pidän etuoikeutenani saada vastavuoroisesti
valottaa Venäjän, Suomen, EU:n ja USA:n tulevaisuutta muutamien venäläisten
profeettojen ennusten valossa.
Näiden venäläisten profetioiden sisältökin on korkealaatuisempi kuin Suomen eduskunnassa suojattujen houreiden. Teologisesta suuntautumisestani huolimatta minä itse kuitenkin analysoin kehitystrendejä enemmän taloudellisten tekijöiden valossa, vaikka pidän myös tärkeänä kuunnella kulttuurisia ulottuvuuksia ja trendejä: talousmatematiikka ei voi mitään ilman sielua ja Henkeä. En itse suunnista kuitenkaan kummankaan osapuolen tarjoamien koordinaattien avulla ns. sokeassa uskossa.
Näiden venäläisten profetioiden sisältökin on korkealaatuisempi kuin Suomen eduskunnassa suojattujen houreiden. Teologisesta suuntautumisestani huolimatta minä itse kuitenkin analysoin kehitystrendejä enemmän taloudellisten tekijöiden valossa, vaikka pidän myös tärkeänä kuunnella kulttuurisia ulottuvuuksia ja trendejä: talousmatematiikka ei voi mitään ilman sielua ja Henkeä. En itse suunnista kuitenkaan kummankaan osapuolen tarjoamien koordinaattien avulla ns. sokeassa uskossa.
Pyhän
Venäjän profetoiden mukaan mikään ei saa jakaa Venäjää, Ukrainaa ja
Valko-Venäjää, koska nämä ovat yhdessä ”Pyhä Rus” (Святая Русь, Pyhä Venäjä). Kun Venäjän kansasta puhutaan hengellismoraalisissa
yhteyksissä ja kunnioittaen pyhää traditiota, niin käytetään tätä yleisnimitystä
”Pyhä Rus” (Святая Русь; ”Pyhä Venäjä”) -
ja tällöin tarkoitetaan monikansallista suurta Venäjän Federaatiota, Ukrainaa,
Valko-Venäjää ja Karpaattien Rusia.
Jo vuosien ajan ovat monet ihmiset kirjoittaneet ja puhuneet
myös ”Pyhän Venäjän ylösnousemuksesta”, millä tarkoitetaan pyhien
uskonnollisten ja perustavien moraalisten arvojen elpymistä sekä venäläisen
identiteetin vahvistumista, venäläisen sivilisaation vahvistumisesta.
Pyhä
Rus (Святая Русь, Pyhä Venäjä ) suojaa uskovaisia Antikristusta vastaan, kun
muissa – lähinnä lännen – valtioissa on
mukauduttu aivan loppujen lopuksi antikristilliseen elämään.
Venäjällä
on kuulunut useampia ennustuksia, että Ukraina ja EU lakkaavat olemasta sekä
Yhdysvaltoja koittaa kovat ajat. Profetioiden mukaan talouskriisi jatkuisi
vielä useita vuosia. Niin koko maailman poliittinen kartta piirtyy
uudeksi.
Antikristuksen
ja Babylonian porton iljettävää henkeä osoittaa
johdonmukaisesti se, että USA:n suosiolla Petro Poroshenko ja Kiovan juntta
ovat nimenomaisesti tahtoneet aiheuttaa maksimaalista pelkoa ja tuhoa
venäläisen uskovaisen väestön keskuudessa entisen Ukrainan alueella. He eivät
ole käyneet hyökkäykseen vain venäläisiä vastaan, vaan myös Pyhää Venäjää
vastaan. Esimerkkejä on runsaasti, kuten sunnuntaina 29. kesäkuuta Ukrainan
tykistö jälleen kerran pommitti Aleksandr Nevskin katedraalia. Ukrainan
pommitukset alkoivat juuri liturgian aikana kello 10, kun ihmiset lauloivat
Herran rukousta. Pommitus on epäilemättä Antikristuksen suosimaa pahuutta.
Pommit osuivat aivan
katedraalin viereen ”kioskiin”, jossa oli ehtoollisleipiä. Katedraalissa oli
tuhat uskovaista. Kirkossa oli senkin vuoksi paljon ihmisiä, että he odottivat
humanitaarista apua. Ihmiset olivat kirkossa polvillaan ja rukoilivat kyyneleet
silmissä Jumalaa. Pommituksen painoaallon seurauksena muutamat lasimaalaukset
rikkoutuivat. Pommitus kesti puoli tuntia. Venäjän ortodoksisia
kirkkoja vastaan suunnattuja pommituksia on ollut useita. Moskovan
patriarkaatin Ukrainan ortodoksinen kirkko on kertonut tapahtuneista
virallisilla sivuillaan. On selvää, että Kiovan juntan järjestämä pommitus ei
rakentanut mitenkään valtiollista turvallisuutta, vaan sen tarkoituksena oli
aiheuttaa pelkoa ja tuhoa venäläisen uskovaisen väestön keskuudessa. Kiovan juntan tiedustelujohtaja on loukannut myös julkisissa
lausunnoissaan ja haastatteluissaan kansainvälisesti tunnustettuja oikeuksia ja
vapauksia uskoa ja kuulua uskontokuntaan: erityisesti hän on iskenyt
ortodoksista kirkkoa vastaan!
Ukraina
romahtaa mahdollisesti kolmeksi osaksi, joista kaksi siirtyisi uuteen Venäjän
imperiumiin ”Pyhään Venäjään”. Baltia ja Skandinavia muodostavat Pohjoisen
Liiton Hansan perillisenä. Espanja, Italia ja Ranska yhdistyvät Etelä-Euroopan
Unioniksi. Euroopan Unioni säilyy enimmillään enää vain paperilla. Nato
lakkautetaan. Vuosi 2014 on tärkeä vuosi Venäjälle, koska tällöin Venäjä
tunnistaa vihollisensa. Pyhä Venäjä oppi kohtaamaan todellisen vihollisensa.
”Kolmas Rooma” –webportaali julkaisee lokakuussa 2014 useita monen tunnin mittaisia videoita, joissa Sergei Nilus ennustaa lähestyvää Antikristuksen ja Paholaisen valtakuntaa maan päällä. Näyssä hän havaitsi raskaat tummat pilvet, jotka uhkasivat Venäjän ortodoksista kirkkoa, mutta Ortodoksinen laiva johti Pyhässä Hengessä myrskyssä rohkeasti ja luottavaisesti eteenpäin niin että Venäjä sai suorittaa sen jumalaisen tehtävänsä. Niin myrsky laantui.[2]
Veljet-siskot, mitä meistä on tullut,
olemme vastuussa Jumalan edessä,
välinpitämättöminä pettäneet rotumme,
viha on syttynyt sydämiimme!
Itke slaavilaisten sieluja,
te, muukalaisten käsivarsilla rentoutuneet.
Älkäämme salailko, että me olemme veljeksiä,
me olemme yhtä perhettä!
Anna meille voimaa
kokonaisiksi yhdistyä.
Minä, maa, puolestanne rukoilemme!
Meitä kohtaan ei oltu mukavia,
toisesta maailmasta tuli puhelut
mutta me olemme lähellä, suojassa Pyhän Venäjän!
Kolme sisarusta yhdistyy.
Sinä kutsuit itseäsi vapaaksi,
mutta milloin minun Ukrainani?
Sinä olet mennyt ojasta allikkoon,
olet sanoutunut irti sukulaisistasi,
ulkopuolisiin olet alkanut luottaa.
Voisit olla vapaa lintu
Mutta sinusta tuli vanki…
Sinut voitettiin ja vallattiin
halusivat laittaa polvilleen!
Me emme ole vihollisia, slaavit.
Veljet-siskot, mitä meistä on tullut?
Mitä meistä on tullut?
Ja mitä sinä maa, olet saavuttanut?
Rikkinäinen, varastettu!
Mutta päätit aloittaa sodan
niitä vastaan, jotka ovat sinun Isänmaasi!
Niin nyt olemme menettämässä maan
ja opetelleet surmaamisen.
Älä ammu, koska emme ole eläimiä,
olemme yhtä perhettä.
”Kolmas
Rooma” –webportaalissa kerrotaan myös vanhurskaan Johannes Kronstaditin
profetia Venäjän ja maailman kohtalosta, jonka hän näki 1.1.1908. Näyssä hän näki myös ison joukon ihmisiä,
joita johti demonit: nämä ihmiset olivat luopuneet uskosta ja Pyhästä
apostolisesta kirkosta. Joukossa oli piispoja, pappeja, diakoneita,
maallikkoja, munkkeja, nunnia, ateisteja, velhoja, huorintekijöitä, juoppoja ja
kaikenlaisia. Tämä antikristillinen pahuus toteutui ”demokraattisessa
suostumuksessa”. Pyhä Johannes Kronstadt lausui näkemästään, että ”helvetissä
on demokratia, mutta taivaassa Jumalan valtakunta”.[3]
Novorussian
alueella elokuussa 2014 muistettiin yli vuosikymmen vanhaa profetiaa, josta
“Kolmas Rooma” –webportaali myös kertoo. Siinä ennustetaan sotaa Venäjän ja
Ukrainan välillä sekä muita viimeisten päivien tapahtumia. Profetian mukaan
Antikristuksen valta näyttää lailliselta ja kanoniselta, mutta antaa kaikille
uskonnoille, mitä tahtoo. Kristinusko, juutalaisuus ja islam muodostuvat
monoliitiksi. Antikristuksen sinetti on 666, mikä tarkoittaa uutta
talousjärjestelmää: ilman sitä ei kukaan voi myydä tai ostaa mitään.[4]
”Kolmas
Rooma” julkaisee elokuussa 23. päivä 2014 elokuvan tunnetusta profetiasta,
josta monet kohdat ovat jo täyttyneet: kyse on Pyhän Venäjän
tulevaisuudesta.[5] Profetian mukaan ei saa jakaa Venäjää, Ukrainaa ja
Valko-Venäjää, koska nämä ovat yhdessä ”Pyhä Rus” (Святая Русь, Pyhä Venäjä).
Juuri tämä Pyhä Rus (Святая Русь, Pyhä Venäjä ) suojaa uskovaisia Antikristusta
vastaan, kun muissa valtioissa on mukauduttu antikristilliseen elämään.[5]
Venäläisissä
profetioissa Antikristuksen pyrkimykset nähdään kaikkivoipaisuuden ja
kaikkitietävyyden tavoitteluksi esimerkiksi erilaisten elektronisten
laitteiden, biometristen tunnisteiden ja maailmanlaajuisen sähköisen
tietokannan avulla, kuten on aika usein tahdottu konkretisoida Antikristuksen
pyrkimysten mahdollista toteutumista.
Ilmestyskirjan
20:9 jakeen lupaus ”pyhien leiristä ja rakastetusta kaupungista”
liitetään profetian venäläisissä tulkinnoissa Pyhän Rus (Pyhän Venäjän)
ylösnousemukseen (Воскрешение Святой Руси),
joka sytyttää Kristuksen valon koko maailmaan. Tästä ennusti myös venäläinen
suuri ajattelija Fjodor Dostojevski, mutta ei yksistään hän, vaan Venäjää
kutsuivat parannukseen ja osalliseksi Pyhästä Venäjästä myös Alex Stepanovitš Homyakov (Алексей Степанович
Хомяков ), Nikolai Gogol,
Vyacheslav Ivanov, Maximilian Voloshin, Nikolai Klyuev (Николай
Алексеевич Клюев) ja Fjodor Tjuttšev (Федор
Иванович Тютчев), jolle Pyhä Venäjä on uskon kohde ja maa joka tuntee
Jumalan. Häneltä periytyy myös tämä tunnettu lause, että ”mieli ei voi ymmärtää Venäjää, vaan Venäjä on hyvin erityinen: Venäjän
voi vain uskoa”. Tjuttšev kirjoitti Pyhän Venäjän kylien köyhyydestä,
kansan kärsivällisyydestä ja nöyryydestä, muta kuitenkin Kristus tulee ”orjuuden muodossa” tämän kansan luo ja
siunaa heitä. Köyhyys, kärsivällisyys ja nöyryys ovat Pyhän Venäjän ontologisia
merkkejä, tärkeitä kristillisiä hyveitä. Näissä sanoissaan Tjuttšev liittyi
itse asiassa Pyhän Matteuksen evankeliumissa kerrottuun Jeesuksen vertaukseen
Viimeisestä tuomiosta (Matt. 25:31–46). Dostojevski teki Pyhän Venäjän
perustavanlaatuisen eron Länsi-Euroopan suhteen. Pyhä Venäjä ei ole vain
ne ihmiset, jotka ”pyrkivät etsimään
Jumalaa”, vaan jotka myös nousevat tunnustamaan Jumalan elämällään.
Katolinen usko ei ole selvinnyt paholaisen kolmannesta kiusauksesta,
absoluuttisen maallisen vallan tarjoamisesta. Dostojevskin mukaan Pyhä Venäjä
ei ole maallisen vallan hankkimista. Tästä osoituksena Dostojevski esittää
runonsa inkvisiittorista: usko ja väkivalta ovat ristiriidassa keskenään. Pyhä
Venäjä on hengellisen vapautuksen valtakunta.
Ilmestyskirja
kertoo, että Saatana oli päässyt vankilastaan ja lähtenyt liikkeelle, kiertänyt
maan kaikki neljä kolkkaa ja johtanut kansat harhaan. Lopulta Saatana oli
koonnut kansat sotaan ja saartanut ”pyhien
leirin ja rakastetun kaupungin”, mutta silloin taivaasta iskee tuli ja se
tuhoaa ne kaikki saatanan joukot. Tämä pyhien leiri ja rakastettu kaupunki on
tullut hengellissiveelliseksi symboliksi sille pyhälle uskolle ja traditiolle,
joka suojelee venäläistä sivilisaatiota ja sen yksittäisiä ihmisiä Jumalan
valtakunnassa erotukseksi Saatanan valtakunnasta, jota ilmentää luopuminen
kristillisestä uskosta. Niin hengellisissä piireissä on luonnollista – ja aivan
raamatullisia esikuvia kunnioittavaa - Venäjällä kokea, että amerikkalais-eurooppalainen
liberalismin mukainen propaganda ja poliittinen painostus ovat Saatanan
valtakunnan taistelua Jumalan valtakuntaa vastaan.
Syksyllä
2013 Pietarissa Nevski prospektilla osallistui noin 100 000 ihmistä
ristikulkueeseen:
Juuri
haasteissa ja koettelemuksissa kaivattava lujuus ja päättäväisyys syntyvät
ortodoksisessa uskossa, synnit tunnustaen parannuksessa ja rukoillen Jumalaa.
Vain usko antaa ihmisille uuden mahdollisuuden ja Venäjälle suuren kansallisen
parannuksen. Jokainen venäläinen tarvitsee syvää vilpitöntä katumusta,
koska on luopunut Jumalasta. Silloin löytyy myös se kallisarvoinen
identiteetti, joka luo Pyhän Venäjän ylösnousemuksen.
Moskovan ja koko Venäjän patriarkka Kirill on luonnehtinut
modernille ajalle valitettavaksi piirteeksi ”moraalisen tunnon tuhoutumisen”:
”Kukin yksilö uskoo, että hän on itselleen oma totuutensa”. Tällaisessa
maailmassa sosiaaliset verkostot manipuloivat ihmisten tietoisuutta, luovat
illuusion ja tuhoavia riippuvuuksia poliittisen propagandan, viihdeteollisuuden
ja mainosten kiusausten avulla. Arkkipappi Vsevolod Chaplin käyttää värikästä
ilmaisua ”sosiaalisen netin hamsterit”, jotka yllyttävät ja manipuloivat
ihmisiä. Kokonaan toisenlainen on ortodoksisen uskon mukainen ihanne
uskovaiselle ihmiselle: kärsivällinen rukous ja toivon säilyttäminen kaikissa
tilanteissa
Venäläinen kapellimestari Vasily Ivanovits Agapkin (Василий Иванович
Агапкин) on jättänyt koko ihmiskunnalle erityisen kauniin melodian, joka
tunnetaan ”Slaavilaisen naisen jäähyväisissä” (Прощание славянки - Proščanije
slavjanki; englanniksi tunnetaan nimellä ”The Free Russia” ja suomeksi ”Vapaa
Venäjä”). Tuon melodian perusteella käytiin maaliskuussa 1990 laajaa keskustelua
uuden hymnin löytämiseksi Venäjän valtiolle. Yhdysvalloissa asunut runoilija
Joseph Brodsky ja Mstislav Rostopovich puhuivat Agapkinan melodiasta
presidentti Boris Jeltsinille ja ajatusta tuki myös turvallisuusneuvoston
sihteeri kenraali Aleksandr Lebed sekä monet julkisuuden henkilöt.
Tällöin esille nousi ehdotuksena Irkutskin draamateatterin näyttelijän
Andrei Viktorovits Mingalevin (Андрей Викторович Мингалев ) teksti: ”Nouse
ylös uskon puolesta, Venäjän maan!” (Встань за Веру, Русская земля! [vuodelta
1990]) . Dina Garipovan (Дина Гарипова http://youtu.be/luSnOiYD-oE sekä Zaran ja D. Petshovin koskettavat
esitykset
”Slaavilaisen
naisen jäähyväiset” –marssista olen jo aiemmin esitellyt, mutta tällöin
sanoitus oli romanttisempi – naisen kaipuu ja ikävä. Tässä on linkkejä
Mingalevan sanoittamaan ”Nouse ylös uskon puolesta, Venäjän maan” (Встань за Веру, Русская земля!)
Vasily
Agapkin syntyi 3. helmikuuta 1884 talonpoikaisperheeseen Shancherovon kylässä,
josta perhe muutti myöhemmin Astrakhaniin. Vanhempiensa kuoleman jälkeen Vasily
Ivanovits kärsi nälkää ja kerjäsi äitipuolensa huolenpidossa.
Vasily
Ivanovits lähti kymmenen vuotta vanhana poikana musiikkiopintoihin. Neljä
vuotta myöhemmin teinipoikana hänet nimitettiin rykmentin parhaaksi solisti
kornetistiksi (trumpettia muistuttavan vaskipuhaltimen soittaja). Vuosina
1899–1906 Vasily Ivanovits toimi useassa orkesterissa muusikkona Dagestanissa,
Tverissä ja muualla. Vuonna 1906 hän sai kutsun asepalvelukseen, jonka hän
toimitti 12. rakuunarykmentissä Tverissä. 12. tammikuuta 1920 Agapkin värväytyi
Seitsemännen Ratsuväkirykmentin pääkonttorissa trumpetistiksi.
Balkanian
sodan aikana vuonna 1912 Vasily Ivanovits sävelsi ”Slaavilaisen naisen
jäähyväiset”. Vuonna 1918 Vasily Ivanovits liittyi vapaaehtoisena
puna-armeijaan ja taisteli punaisten puolella Varsovassa etelä- ja
lounaisrintamalla. Vuonna 1920 sairastumisen johdosta hänen oli palattava
Tambovin kaupunkiin, jossa oli talonpoikaiskapina. Kaupunki sijaitsee 430
kilometriä kaakkoon Moskovasta, Tsnajoen varrella. Talonpoikaiskapinan
tukahduttamisen jälkeen Agapkin nimitettiin Tambovissa 27.n pataljoonan
ylikapellimestariksi.Tammikuussa 1924 Vasily Ivanovits osallistui Leninin
hautajaisiin. Suuren isänmaallisen sodan alussa Vasily Ivanovits Agapkin
nimitettiin kapellimestariksi NKVD:n moottorisoituun divisioonaan. 7.
marraskuuta 1941 Moskovan punaisen torin kuuluisassa paraatissa hän johti
Moskovan varuskuntien yhteistä sotilaallista orkesteria. Tällöin myös
esitettiin ”Slaavilaisen naisen jäähyväiset” Moskovan punaisella torilla. Tämän
jälkeen Vasily Ivanovits sai nimityksen Novosibirskiin, josta vuonna 1943 hän
palasi Moskovaan. 24. kesäkuuta 1945 Voiton paraatia johtivat eversti Vasily
Ivanovits Agapkin ja kenraalimajuri SA. Chernetzky.
”Slaavilaisen
naisen jäähyväiset” syntyi kunnioitukseksi bulgarialaisille naisille,
jotka tukivat miehiään Ensimmäisessä Balkanian sodassa. ”Slaavilaisen naisen
jäähyväiset” tunnetaan Suomessa nimellä ”Vapaa Venäjä”. Slaavilaisen naisen
jäähyväiset syntyi ja kantaesitettiin Krimin pääkaupungissa Simferopolissa
vuoden 1912 lopulla, jossa se julkaistiin yhteistoiminnassa Liettuan
jalkaväkirykmentin kanssa. Vasily Agapkin sanoitti ja Yakov I. Bogoradin
sävelsi marssin. Kuuluisaan melodiaan Irkutskin teatterin
näyttelijä Aleksandr Mingalev (Мингалёв Александр) sävelsi patrioottisen laulun Nouse ylös uskon puolesta Venäjän maan!
Nouse ylös
uskon puolesta, Venäjän maan!
Monilla
lauluilla me kanssanne ylistämme synnyinmaata
Rakastamme
sinua meidän pyhä Venäjän maa.
Korkealle
sinä pääsi kohotat, niin kuin aurinko sinun kasvosi loistavat,
mutta
sinusta tuli petoksen uhri.
Ne, jotka
pettivät ja myivät sinut.
Jälleen
vaelluksella trumpetti kutsuu meidät,
Me kaikki
liitymme joukkoon.
Ja menemme
taisteluun!
Nouse ylös
uskon puolesta, Venäjän maa!
Odota
Venäjän pyhien voittoa, vastausta ortodoksi-isien!
Missä sinun
Ilja ja missä sinun Dobrynja?
Isänmaa
kutsui poikansa
Alla
lippujen kaikki seisoivat rohkeasti
Rukouksin
kulkivat Venäjän oikean asian puolesta
Meidän
venäläistä vertamme vuodatimme rehdisti
Jälleen
vaelluksella trumpetti kutsuu meidät,
Me kaikki
liitymme joukkoon.
Ja menemme
taisteluun!
Nouse ylös
uskon puolesta, Venäjän maan!
Kaikki me –
Suurvallan lapsia, kaikki me muistamme
isien
liiton, Isänmaata varten, kunnian ja kirkkauden hyväksi
Älä sääli
itseäsi tai vihollisia,
Nouse
Venäjä, vankilasta orjuuden.
Voiton henki
kutsuu, taistelu alkaa!
Nosta
taistelun liput
Uskon,
rakkauden ja hyvyyden puolesta.
[vuoksi
totuuden, hyvyyden ja kauneuden]
Jälleen
vaelluksella trumpetti kutsuu meidät,
Me kaikki
liitymme joukkoon.
Ja menemme
taisteluun!
Nouse ylös
uskon puolesta, Venäjän maan!
”Sevastopolin valssissa” (Севастопольский вальс) on Georgi
Lvovits Rubljovin (Георгий Львович
Рублёв, 1916–1955) sanat ja Konstantin
Jakovlevits Listovin (Константин Яковлевич Листов, 1900–1983) sävel, vuodelta 1955. Melodia oli valmis 1954, mihin seuraavana
vuonna valmistui runo. Tämä laulu on tunnettu eräänlaisena epävirallisena
”Krimin hymninä”. Laulun ensimmäiset esittäjät ovat olleet Georg Ots ja
Vladimir Bunchikov. ”Sevastopolin valssi” on kuulunut myös Juri Bogatikovin,
Leonid Kostritsan, Renat Ibragimovin, Aleksandr Rozumin, Aleksandr Kharchikovin
ja Oleg Pogudinin ohjelmistoon. Vuonna 1961 Konstantin Listov kirjoitti
samaninimisen operetin, joka noudatti myös Sevastopolin valssin melodiaa. Säveltäjä
Konstantin Listov on kertonut, että hän loi Sevastopolin valssin Voiton päivän
kymmenenvuotisjuhliin ja Sevastopolin ensimmmäisen puolustuksen
satavuotisjuhlaan: ”Kun kirjoitin tämän
laulun, näin Sevastopolin illan ja auringon laskun. Siellä kävi viileä,
raikkaasti puhaltava merituuli. Merimiehet kulkivat valkoisissa jumppereissaan
bulevardilla, jossa monen merimiehen tyttöystävä odotti. Kaikkialla oli nuorten
elämäniloa: vitsiä, naurua, tanssia.”
Valssissa
mainittu Malahovin mäki (Малахов курган) on tärkeä paikka Sevastopolissa. Siellä Krimin sodan aikana
1854-1855 Venäjän joukot torjuivat sankarillisesti englantilais-ranskalaiset
joukot. Malahovin mäellä myös vuonna 1942 Neuvostoliiton joukot torjuivat
Natsi-Saksan hyökkääjät. Tällä hetkellä Malahovin mäki on yksi suosituimmista
nähtävyyksistä Sevastopolissa. Mäki on nimetty kapteeni Mihail Malahovin
mukaan. Kapteeni Malahov oli reilun ja oikeudenmukaisen miehen maineessa. Hänen
asuntonsa oli lähellä tuota mäkeä. Lokakuussa 1854
englantilais-ranskalais-turkkilaiset joukot tunkeutuivat Sevastopoliin.
Brittiläiset onnistuivat pommittaa ja tuhota osittain kaupungin puolustuksen
kolmannen linnakkeen. Alkuvuodesta 1855 venäläiset joukot hävisivät lähituntumassa englantilais-ranskalaiselle
sotajoukolle ja kesällä 1855 Sevastopoli oli saarrettu. Kaupunkia jatkuvasti
pommitettiin. 27.elokuuta 1855
liittolaiset hyökkäsivät Malahovin mäelle, mutta kohtasivat venäläisten ankaran
vastarinnan. Kuitenkin 30. elokuuta Venäjän viholliset pääsivät Sevastopoliin.
”Sevastopolin valssi” palasi takaisin Sevastopoliin tässä
unohtumattomassa ja koskettavassa konsertissa maaliskuussa 2014. ”Sevastopolin
valssi” palasi kotiin, kuten ihmiset kokivat tunteikkaasti. Venäjällä oikeat
tahot tiesivät oikeaan aikaan, mitä USA oli sekä suunnittelemassa että jo
toteuttamassa myös Krimillä Sevastopolissa. Venäjä tunnisti riittävän ajoissa
vihollisten pyrkimykset ja toimi
asianmukaisella tavalla. Niin ”Pyhä Venäjä” on alkanut toteutua myös teoissa ja
käytännössä, eikä vain sanoissa ja rukouksissa.
Georg Ots esittää Viron radio-orkesterin kanssa
“Sevastopolin valssin” vuonna 1956.
Aalto
roiskii hiljaa,
kuu
kirkkaasti paistaa,
Pitkin
merenrantaa kävelemme
Ja
laulamme ja laulamme
Ja
pään yllä humisevat
syksyisen
puutarhan lehdet.
Sevastopolin
valssi,
Kultaiset
päivät,
Minulle
tien valaisivat useasti
Silmämme
valaisivat,.
Sevastopolin
valssi
Muistavat
kaikki merimiehet
Miten
sinut unohtaa voisi,
Kultaiset
päivät!
Malahovin
mäki
laskeutuu
sumuun
Tänä
yönä tulitte laiturille
Laivoja
saattamaan
Ja
sitten laiturin reunalla
Minä
muistelin viehättävää kotia.
Sevastopolin
valssi,
Kultaiset
päivät,
Minulle
tien valaisivat useasti
Silmämme
valaisivat,.
Sevastopolin
valssi
Muistavat
kaikki merimiehet
Miten
sinut unohtaa voisi,
Kultaiset
päivät!
Palasimme
kotiin
Synnyinkotiin
Sevastopoliin
Jälleen,
kuten ennen, kukkii kastanja
Ja
vieläkin minä odotan sinua
Pitkin
Bulevardia kävelemme
Ja
kuten nuoruudessa laulamme
Sevastopolin
valssi,
Kultaiset
päivät,
Minulle
tien valaisivat useasti
Silmämme
valaisivat,.
Sevastopolin
valssi
Muistavat
kaikki merimiehet
Miten
sinut unohtaa voisi,
Kultaiset
päivät!
Севастопольский вальс
слова Г. Рублева, музыка К. Листова
Тихо плещет волна,
Ярко светит луна;
Мы вдоль берега моря идем
И поем, и поем,
И шумит над головой
Сад осеннею листвой.
Припев:
Севастопольский вальс,
Золотые деньки;
Мне светили в пути не раз
Ваших глаз огоньки.
Севастопольский вальс
Помнят все моряки.
Разве можно забыть мне вас,
Золотые деньки!
На Малахов курган
Опустился туман.
В эту ночь вы на пристань пришли
Проводить корабли.
И с тех пор в краю любом
Вспоминал я милый дом.
Припев.
Мы вернулись домой
В Севастополь родной.
Вновь, как прежде, каштаны в цвету,
И опять я вас жду...
Вдоль бульваров мы идем
И, как в юности, поем.
Припев.
[2] http://3rm.info/52100-velikoe-v-malom-prorochestva-bliz-gryaduschiy-antihrist-i-carstvo-diavola-na-zemle-sergey-nilus-video.html
[5] http://3rm.info/50211-prorochestva-starcev-o-buduschem-svyatoy-rusi-video.html
Kirjoittaja on rehti, sitoutumaton Suomen kansalainen, jolle venäläinen ortodoksinen usko on elämää kantavana voimana tärkeä mutta sitä vastoin voimistuva läntinen "antikristuksen aatemaailma" on kaikkinensa vastenmielinen.
Kirjoittaja on rehti, sitoutumaton Suomen kansalainen, jolle venäläinen ortodoksinen usko on elämää kantavana voimana tärkeä mutta sitä vastoin voimistuva läntinen "antikristuksen aatemaailma" on kaikkinensa vastenmielinen.
Juha Molari, D.Th, BBA.
GSM+358 40 684 1172, +358 44 238 1165
Blog http://juhamolari.blogspot.com/ ja VKontakte http://vk.com/id157941374
LinkedIN-profiili: http://fi.linkedin.com/pub/juha-molari/99/160/a4
|