Suomen ministeriöiden joutilas virkakunta on palannut virkapaikalle juhannuksen jälkeen. Suomen ulkoasiainministeriön henkilö surffaili blogiini tänään kaksi kertaa (10:15 ja 15:47) ja valtiovarainministeriön henkilö kolme kertaa (9:57, 10:54, 14:25). Googlen hakusana oli "Juha Molari".
Hakusana osoittaa, että Valtiovarainministeriössä ja Ulkoasiainministeriössä on ainakin joku ihminen, joka on ajatellut minua. Kiitos lämpimistä ajatuksistanne!
Vaikka työttömyyden ja köyhyyden voimassa kirjoitan satunnaisesti happamasti, niin en ole mikään hapan tyyppi, vaan ihan energinen mies, jonka toimintakykyä köyhyys rajoittaa nyt rajusti. Ettekö te voisi ministeriössä tarjota minulle töitä? Niin meillä olisi face-to-face -kontakti, sillä nyt te olette jo pari vuotta jopa useampia kertoja päivässä kuluttaneet resurssejamme mitättömän blogini vähäisiin, suhteellisen keveällä kädellä tehtyihin huomautuksiin? Minä osaan paljon enemmän, paljon perusteellisemmin, paljon laadukkaammin, kuten menestyksellisesti suoritetut kolmen eri alan korkeakouluopinnot osoittavat muun ohessa. Älkää surffailko virka-aikana blogissani, vaan antakaa minulle esimerkiksi määräaikainen työsuhde Euraasian Unioniin liittyvien seikkojen analysoinnissa!
Venäjän hallituksen virallinen
lehti ”Rossiiskaya Gazeta” arvioi 24.5.2013 erittäin kriittisesti Suomen peliä
sananvapaudella. Tässä epävirallinen suomennos:
Suomen viranomaisten päätös kieltää
venäläiseltä historioitsijalta Nikolai Starikovilta osallistuminen Tampereen
seminaariin ei vastaa sananvapauden ja demokraattisen keskustelun periaatteita
ilmaista erilaisia mielipiteitä. Näin Venäjän ulkoministeriön tiedottaja
Alexander Lukashevich kommentoi tapahtuman peruuttamista.
Seminaarin ”Venäjän uudet arvot”
piti toteutua 21. toukokuuta Tampereen kaupungin kirjastorakennuksessa.
Kuitenkin kaupunginjohtajan toimisto perui tapahtuman viime hetkellä, koska
tapahtuma ”ei vastaa yleisesti hyväksyttyjä eettisiä normeja”.
Apulaiskaupunginjohtaja Olli-Poika Parviainen selitti, että Starikovin tapahtumaa
varjosti homofobia ja totalitarismin suojelu.
Mutta seminaarin järjestäjät kertovat, että
Starikovin tapaamisessa venäläisten maamiesten kanssa – jotka asuvat Tamperella –
piti esitellä venäläisiä perhearvoja ja esitellä kirja ”Stalin ja Suomi”.
Suomalaiset ihmisoikeusaktivistit
jättivät rikosilmoituksen poliisille Tampereen pormestarin Aina-Kaisa Ikosen
menettelystä sekä toteavat, että seminaarin peruuttaminen on räikeästi Suomen
perustuslain vastainen, tasa-arvoa ja sananvapautta vastaan.
Suomalaiset ihmisoikeusaktivistit
ovat myös järkyttyneitä siitä, että 25. toukokuuta Helsingissä
kulttuurifestivaaleille esiintyy Pussy Riot-ryhmän jäseniä, joita Suomen
viranomaiset nimittävät ”ihmisoikeusaktivisteiksi”. Tapahtuman järjestäjä ja
sponsori on Suomen ulkoasiainministeriö. Festivaaliohjelman mukaan ”Pussy Riot”
–tytöt toistavat saman ohjelmiston, jonka he suorittivat Moskovassa Kristus
Vapahtajan katedraalissa ja josta he saivat vankeusrangaistuksen. ”Pussy Riot”
saa varsin vapaasti esiintyä kaikille, niin aikuisille kuin lapsille.
Juha Säijälä kertoo intomielisesti Pussy Riotin esiintymisestä Helsingissä. Hän oli kovasti loukkaantunut Facebookissa, kun kysyin perustelua, miksi anarkistiryhmää kutsutaan nyt "ihmisoikeusaktivisteiksi". Rikollisia anarkisteja kutsutaan siis nyt ihmisoikeusaktivisteiksi! Säijälän kyky vuorovaikutukseen ja sananvapauteen päättyi heti: hän julisti, että Pussy Riot on ihmisoikeusryhmä, nyt keskustelu loppuu. Piste. Jussi Parviainen pitäisi saada esiintymislavan luo pyytämään hedelmällisyysinstallaatiota ja mukana iso joukko pakastebroilereita työnnettäväksi "sinne", koska Suomessa ei ole nähty vielä Pussy Riotin toimintaa kaikessa feministisessä kauneudessaan. Monen miehen mielestä kulttuuri ja monikulttuurisuus alkaisivat heti kiinnostaa, jos nuoret naiset paljastaisivat "sen" kaiken Pussy Riotin aidossa anarkistisessa hengessä niin kuin on käynyt julkisissa tavarataloissa ja luonnontieteen museossa moninaiset kerrat Venäjällä. Ihmettelen, miten Helsingin kaupungin järjestyssääntö sallii sellaisten anarkistien toimintaa. Itsensä paljastajat saavat yleensä sakkoja.
Ehkä suomalaiset pornotaiteilijat tulevat avuksi, jotta Pussy Riot saa toteuttaa sen saman hedelmällisyyden taideteoksen kuin luonnontieteellisessä museossa koululaisten vierailun aikana Venäjällä. Ehkä yleisön ja järjestysmiesten ison määrän vuoksi tarvitaan lisää virtsaa, jotta Pussy Riot saa toteuttaa virtsan heittämisen suomalaisen poliisin ja yleisön päälle, kun virtsan heittämisestä on tullut muka "ihmisoikeusaktivismia" eikä se ole enää anarkismia. Jumalan teatterin jälkeen ei ole nähty tätä virtsan heittelyä suomalaisessa taiteessa. Ihmettelen suomalaisen sivistyksen täydellistä katoamista ja tietämyksen vajoamista niin alhaiseksi, että tuollaista ryhmää kehdataan pyytää festivaaleille - ja markkinoida heitä "ihmisoikeusaktivisteina"! Kyse on törkeästä anarkistiryhmästä, joka länsimaisten rahoittajiensa tarpeiden mukaisesti loukkaa Venäjän kansallista ja uskonnollista perintöä. Kyse on rikollisryhmälle annetusta mahdollisuudesta jatkaa vihan yllyttämistä esimerkiksi ortodoksista kirkkoa vastaan. Maailma kylässä -festivaalin järjestäjä on KEPA, jonka toiminnan rahoittaa Suomen ulkoministeriön kehityspoliittinen osasto. Käytännössä siis kehitysyhteistyöministeri Heidi Hautalan päätösten alaisten rahoitusten varassa Pussy Riot -anarkistit matkustavat Suomeen ja oleilevat täällä. KEPA elää pääasiassa Suomen UM:n rahoilla. Ehkä sopivinta on, että tulen paikalle ja toimitan eksorsistisen rukouksen, jotta saastaisuuden henki katoaisi anarkisteista ja heitä suojelevista suomalaisista järjestäjistä!
Kuva: Rouva Tolokonnikova ja herra Verzilov luonnontieteen museossa pienten koululaisten museovierailun aikana. Tämä kaikki on nyt odotettavissa Maailma kylässä -festivaaleilla. Pornossa onkin kyse ihmisoikeusaktivismista.
”Jos synnin ja häpeän todellisuus katoaa ihmisen
sydämestä, silloin mikään yhteiskunnallinen laki ei suojele ihmistä. Ihmisestä,
joka menettää moraalin ja käyttää vapauttaan pahuuteen, tulee omien
intohimojensa orja”, sanoi Moskovan ja koko Venäjän patriarkka Kirill tiistaina 21.5.2013 tapaamisessa
Euroopan neuvoston pääsihteerin Thorbjørn
Jaglandin kanssa Danilovan luostarissa. ”Moraalikysymykset ovat ihmisen
yksityisasia, mutta yhteiskunta ei voi kohdata näitä kysymyksiä
välinpitämättömästi. Ihmiskunnan elämässä kriisin syyt ovat moraalissa. Siksi
korostamme vakaasti tarvetta oppia ihmisoikeuksien moraalisesta ulottuvuudesta.
Itse asiassa ihmisoikeuksien moraalinen ulottuvuus on läsnä
Yleismaailmallisessa ihmisoikeuksien julistuksessa. Valitettavasti viime
aikoina on moraalinen ulottuvuus kadonnut, kun moderni ajattelu on korostanut
moraalin suhteellisuuden ajatusta. Tämän seurauksena meillä on edessämme
erittäin suuri ongelma”.
”Venäjän ortodoksinen kirkko kunnioittaa ihmisen
vapaata valintaa, myös syntistä valintaa. Esimerkiksi kristillisestä
näkökulmasta avioero on syntiä, myös rinnakkaiselämä puolisonsa ohessa muiden
kumppaneiden kanssa on syntiä, mutta kirkko tunnustaa yksilön vapauden elää
niin kuin he tekevät. Et voi pakottaa ihmisiä paratiisiin. Se on yksityisasia.
Jos henkilö tekee syntiä, hän tekee. Täsmälleen sama asenne on samaa sukupuolta
olevien liittoja kohtaan. Jos ihmiset valitsevat tämän elämäntavan, se on
heidän oikeutensa, mutta he ovat vastuussa synnistään. Ja Raamattu selvästi
osoittaa, että homoseksuaalisuus on syntiä. Vanhassa testamentissa on Sodoman
ja Gomorran tarina ja Uudessa testamentissa on apostoli Paavalin selkeä opetus.
Siksi emme ole huolissamme näiden samaa sukupuolta olevien keskinäisistä
liitoista, vaan olemme syvästi huolissamme siitä, että ensimmäistä kertaa
ihmiskunnan historiassa syntiä perustellaan valtiollisella lailla. Tämä avaa
vaaralliset mahdollisuudet edistää yhteiskunnan moraalista rappiota”.
”Valinta tietyn elämänmallin suhteen on ihmisen
yksityisasia, mutta tämä ei tarkoita mitenkään kirkon asenteen muuttumista
homoseksuaalisuuteen. Venäjän ortodoksinen kirkko on aina julistanut samaa
sukupuolta olevien keskinäiset avioliitot synnillisiksi, me vastustamme
jyrkästi homoseksuaalisuuden asettamista yhdenvertaiseen asemaan miehen ja
naisen luonnollisen suhteen kanssa.. Venäjän ortodoksinen kirkko ei koskaan
tunnusta samaa sukupuolta olevia avioliittoja”.
”Emme todellakaan halua, että Euroopan Neuvostosta
tulee organisaatio, joka ilmoittaa käsityksiään miljoonille Venäjän
ortodoksisen kirkon uskovaisille ja muille uskonnoille maailmassa ja
Euroopassa. Me tiedämme enemmän kuin ketkään muut, mitä on elää ateistisessa
valtiossa. Ja nyt kovalla äänellä huudamme eurooppalaisille: älkää toistako
meidän kauheaa kokemusta! Ja tänään Strasbourgissa ihmisoikeustuomioistuin
päättää krusifiksi-kiellosta Italian kouluissa, me koemme tuollaiset päätökset
hyvin tuskallisiksi. Meillä Neuvostoliitossa tuhottiin kirkkojen ristit ja
perusteltiin toimet melkein samoilla väitteillä kuin Strasbourgissa
ihmisoikeustuomioistuin tekee tänään. Keskiajalla Venäjän kirkolla oli varsin
itsenäinen asema, sitten Venäjän keisarikunnassa tilanne muuttui huonompaan
suuntaan ja Pietari I:n aikana kirkolta riistettiin vapaus ja mahdollisuus
esittää omat näkemykset. Vallankumouksen jälkeen kirkko joutui vakaviin
vainoihin ja kärsi fyysistä tuhoa. Viimeisten 20 vuoden aikana olemme
yrittäneet toipua ja entisöidä joitakin temppeleitä, jotka olivat tuhoutuneet,
mutta työ ei ole valmis, monet temppelit ovat yhä raunioina. Kirkko ei ole
hallituksen tai opposition kanssa, vaan kirkko on tukenut sekä hallitusta että
oppositiota”.
Patriarkka sanoi Euroopan neuvoston
pääsihteerille, että Venäjän ortodoksinen kirkko on ”hyvin liikuttunut” siitä,
miten miljoonat ranskalaiset ovat vastustaneet lakiehdotusta laillistaa samaa
sukupuolta olevien liitot. Venäjän ortodoksinen kirkko on ”järkyttynyt, kun
näiden miljoonien ihmisten lausuntojen jälkeen senaatissa kuitenkin
hyväksyttiin kyseinen laki”.
Suomen ulkoministeriön ja amerikkalaisen NED:n rahoittama Finrosforum kehotti Voitonpäivän julkaisussaan, että Kremlin väki pitäisi murhata. Finrosforum julkaisi suomeksi kääntämänsä tekstin ilman mitään kontekstiin tai kritiittiseen analyysiin sijoittamista. Täten Finrosforum ilmaisi oman kehotuksensa noiden muutamien iskulauseiden suomennoksessa ja julkaisussa.
Kuva: Heidi Hautalan ja Mikael Storsjön perustama Finrosforum vaatii Venäjän valtiojohdon murhaamista.
Jo reilu vuosi sitten jouluaattona 2012 Finrosforum julkaisi vaatimukset verenvuodatuksesta Venäjälle, jos Putin lähtee presidenttivaaleihin.
Jos Suomen ulkoministeriö jatkaa tämän Heidi Hautalan ja Mikael Storsjön perustaman Finrosforumin rahoitusta mainittujen murhakehotustenkin jälkeen, on ainoastaan ymmärrettävissä, että UM ainakin epäsuorasti tukee murhakehotuksia ja -suunnitelmia.
Finrosforumin hallituksessa työskentelee Kavkaz Center -terroristikeskuksen lisäksi tiettävästi Amnestyn ja Suomen Penin väkeä. Missä määrin hallituksen väki kantaa vastuun Finrosforumin julkisesta murhahimoisesta tiedotuksesta?
Suomen poliisi on päättänyt saamansa määräyksen mukaisesti
tutkia Heidi Hautalan maaliskuussa kokeman ”remonttiskandaalin” julkista kirjoittelua
ja muuta tilanteessa lausuttua. Käytettävissä olevien tietojen perusteella ei
ole mahdollista tarkentaa, kuka ja missä muodossa on antanut Suomen poliisille tehtävän selvittää Hautala-skandaalin julkista referointia, kommentointia ja
kirjoittelua.
Suomen sisäministeriön poliisiosasto on tänään 7. toukokuuta
kello 18 jälkeen tutkinut kokoamaani ”ensyklopediaa” skandaaliministeri Heidi
Hautalaa koskien: http://juhamolari.blogspot.fi/2013/03/heidi-hautala-files-1000.html
Eilen samalta poliisiosastolta tutkittiin Johan Bäckmanin ja Abdullah Tammen
keskinäisiä yhteyksiä. Meitä kolmea vastaan Hautala jätti rikosilmoituksensa jo
toista vuotta sitten, mutta tällöin hänen ilmoituksensa päätyi syyttäjän
päätöksen jälkeen roskakoriin – ja minun hyviin arkistoihin sen sisältämien mielenkiintoisten
dokumenttien tähden. Ilman Hautalan tuota ilmoitusta en olisi koskaan osannut
arvata, miten kiinteässä tiimityössä hän on sellaisten erikoisten henkilöiden
kuin Kerkko Paanasen ja Mikael Storsjön kanssa. Tänään minä itse en sitä
vastoin tutkinut mitään, vaan kello 18 jälkeen seisoskelin viilenevässä ilmassa
ja vähän kylmissäni erään hiekkakentän äärellä, kun poikani aloitteli
jalkapalloharjoituksiaan.
Poliisi ei ole
ollut mitenkään henkilökohtaisesti yhteydessä minuun asian tai muun asian
johdosta. Media saa minulta tarvittaessa todisteet poliisin aloittaman tämän toistaiseksi
ei-julkisen, tutkimuksen olemassaolosta. Ilmeisemmin tällä kertaa "tutkimus" on enemmän niin sanottua "seurantaa" kuin mitään rikostutkintaa. Aktiivisia ovat olleet suuret valtakunnalliset iltapäivälehdet, joita Suomen kansa on innokkaasti lukenut.
On hyvin oletettavaa aiemman kokemuksen valossa, että
ministeri Heidi Hautala olisi voinut myös vaatia jälleen uuden tutkinnan käynnistämistä ”arkkivihollisiaan”
vastaan, jollaisiksi UM:ssa pitämässään lehdistötilaisuudessa ministeri Hautala
jo nimesi perusteettomasti ja epäasiallisesti kaksi suomalaista
ihmisoikeusaktivistia. Sittemmin Hautalan lähipiiri on ryhtynyt entistä
rajummin syytöksiin Kremliä vastaan ikään kuin hänen skandaalinsa olisi ”made
in Kreml”, vaikka se on hänen omatekoinen ongelma, josta muut ovat vain
päässeet tietoiseksi.
Iltalehti 16.3.2013
Iltalehti 16.3.2013
Mikään poliisi ei ole vielä tällä kertaa kuullut minua
missään Heidi Hautalan remonttiskandaali-asiassa. Suomen sisäministeriön
poliisiosaston asiaa koskeva varma tutkimustieto on tullut tietoon toisella
tavalla. Itse asiassa en edes liity Hautala-skandaalin asiaan sen enempää kuin
viisi miljoonaa muuta suomalaista uutisoinnin uhria. Hautalan omasta mielikuvituksesta tai fobioista en tietenkään voi lausua mitään, mitä hänen mielessään kuvittelee. "Arkkivihollisen" käsite on jo sinänsä varsin primitiivinen, epäasiallinen ja ala-arvoinen. Sillä käsitteellä ministeri nimesi "syylliset" omaan skandaalinsa aivan virheellisesti. Kun Suomen kansa keskustelee iltapäivälehtien kiinnostavien lööppien jälkeen, niin Suomen kansaa voi tuskin keskustelusta syyttää!
Kun nyt on kuitenkin ilmeistä,
että poliisi lukee Hautalan remonttiskandaalin julkista kirjoittelua ja
kommentointia, niin voin ilmoittaa kohteliaasti myös blogissani, että minulla
ei ole asiassa edes mitään vastattavaa poliisille ennen kuin poliisi aloittaa
tehokkaasti tutkimuksensa yli kaksi vuotta sitten jättämässä
rikosilmoituksessani Kavkaz-Centeriä vastaan ja vuosi sitten jättämässä
rikosilmoituksessa ns. identiteettirikollista vastaan.
Minun blogiani saa lukea niin
yksityiset kansalaiset kuin viranomaistahot aivan vapaasti. Minulle pääsi
tänään syntymään myös sellainen "telepaattinen tuntemus" (P. Krohnin keksimä oivaltava käsite), että mahdollisesti Suomen
sisäministeriön poliisiosastoakin huomattavasti vaikutusvaltaisempi ja
kunnioitettavampi ulkomainen ”instituutio” olisi ehkä tänään pohtinut ja
tutkinut Mikael Storsjön ja Juha Molarin välistä ”suhdetta”. Ehkä tuo ”instituutio”
kohtasi myös Heidi Hautalan nimen Turson hyvänä tukijana? Turso ja Hautala
olivat keskinäisiä partnereita myös remonttiskandaalissa. Lisättäköön vielä detalji: Sisäministeriön poliisiosasto googlettaa myös 8 toukokuuta 2013 09:10:27 hakusanalla "juha molari blogi". Tuskin kyse on "harrastuksesta", vaan pikemmin edellämainitut ja muut sattumat kertovat jostakin tehtävästä.
Mitä tulee ministerin remonttiskandaaleihin, niin olen niissä julkisen aineiston varassa. Varmasti suhtaudun paheksuen ministerin tekoon ja hänen muuttuneisiin selityksiin skandaalin aikana ja erikoiseen menettelyyn syyllistää ulkopuolisia tahoja omasta skandaalistaan. Sellaista ministeriä paheksun.